I Orrepinnabygden

Alla inlägg under januari 2009

Av Yvonne - 31 januari 2009 15:39

Att skapa nytt arbete här hemma är inte svårt, vi har ständigt nya projekt på gång, vissa verkställer vi inte men några gör vi med än gång. Kanske lite för fort ibland utan att tänka oss för vad det innebär. Som jag skrivit om innan så flyttar vi runt i huset, ner med sovrummet upp med arbetsrummet. Javisst enkelt som en plätt...;-)

Nytt golv la Po in först i nya arbetsrummet. Jesses så fint det blev!!

Trappan upp till övervåningen är en vindstrappa vilket innebär att den är smal och riktigt brant. Ner därifrån skall dubbelsängen bland annat. Men det knivigaste är alla mina grejer från mitt gamla arbetsrum som skall upp bland annat ett gammalt köksbord, som jag använder när jag klipper ut mönster och mycket annat, massivt träbord med två tunga klaffar, skivorna är i ändträ, tungt..Sedan hyllorna som jag har alla mina tyger i, böcker, mönster,dator, symaskiner, kommit på att jag är lite som en hamster, sparar mycket och det mesta kommer faktiskt till användning. Så gott att ha hemma tyg och annat när en "lysande" ide kommer upp

Eftersom jag har en nacke som värker har jag i allt detta varit som en arbetsledare bara och maken har fått kämpa riktigt hårt för att  i ordning.

LOVE YOU!!!!!



Av Yvonne - 30 januari 2009 15:07

Idag är Ulla 12 veckor gammal. Nu har hon "bott" in sig ordentligt, de andra hundarna leker och stojar med henne. Ja inte Svante och Asta dom tycker att hon är bra barnslig.

Jag har ju köpt en del dyra leksaker till henne men helt i onödan, det hon tycker är roligast är ofta helt andra saker tex en tom petflaska, den slänger hon runt med. De andras avlaggda tuggben är också goda.

 

 

 

Jag önskar er en härlig fredagskväll!!!

Av Yvonne - 27 januari 2009 17:46

 Igår skrev jag ett rätt långt inlägg och när jag tryckte på spara så PLOPP försvann allt och då kände jag inte för att skriva om allt igen. Men nu är jag här igen framför skärmen. 

Jag får "slåss" lite nu med kattungen Ida när jag är vid datorn för det roligaste hon har just nu är att sitta med näsan tryckt mot skärmen och jaga "muspekaren"  Ser inte mycket kan jag säga:=)

Maysan varnar för ett virus som dyker upp i MSN det kommer upp som en av ens kontakter sänder en länk med text om ett kort, hon gjorde ju som alla vi andra öppnade, trodde nartuligtvis att en vän sänt något och vipps så fick hon virus i datorn . Nu har jag fått två meddelande från hennes adress med denna länk. Det ligger och tar från hennes kontaktlisa. Så passupp alla där ute!!!

Har klippt mig igen idag,riktigt kort. PO tyckte att det var fräckare innan....ja han är ju ärlig.. men själv kände jag mig då lite som Gustav Vasa. 

Igår inhandlades matta till övervåning, jätte snygg. Så nu skall den bara in sedan blir det den stora förvandlingen.

Vi tittade inte på Bröllopet igår, räknar med att det kommer i repris, utan en ny serie på Ettan, Stormen och  den var riktigt bra!!


Av Yvonne - 25 januari 2009 16:20

Vi bor i ett hus som är byggt på 30-talet som vi renoverar jämt känns det. Nä det är väl inte hela sanningen det går väl upp å ner. Men idag har min man tagit bort gammalt golv på övervåningen, och haft en stor brasa ute .

Nytt skall in i veckan, sedan är tanken att det kommer bli mitt nya arbetsrum, vårat sovrum blir gästrum och mitt nuvarade arbetsrum blir ett mysigt sovrum till oss.

Dimman ligger över oss som en tjock mössa, vi frös när vi gick rundan med hundarna...brrrrr


Av Yvonne - 24 januari 2009 15:37

Ett jätte GRATTIS till barnbarnet Wilma som idag fyller 9 år!!!!

Älskar  dig från farfar & farmor

Fixat en hel del här hemma på fm, nya gardiner i köket och handlat in lite nya krukväxter, varför..jo PO kommer hem från två veckors jobb i Nybro och jag ville att det skulle vara lite extra fint. Vi har varit gifta i 33 år är ett "gammalt" strävsamt par. Efter så många år så har man liksom växt ihop, vi tänker ganska lika, vi  delar hund/djur intresset, tycker om samma saker och har det så gott:=))

Ikväll blir det Lenas kycklinggryta, en jätte god rätt som är snabb och enkel att göra, passar mig!!

Önskar alla en go lördags kväll för det kommer jag att ha


Av Yvonne - 23 januari 2009 15:42

Varje dag denna vecka så har det ringt från ett telefonnummer, 0187519701 . Första gången svarade jag men ingen i luren sedan dess har det fått ringa. Kollade nu upp numret på Eniro, naturligtvis fanns det inte med men tydligen är jag inte ensam om denna terror, spaltvis med kommentarer från folk som är ilskna. Tydligen är det någon som försöker sälja försäkringar till kvinnor om man får cancer och dom säger att försäkringen kommer från ELLOS...hmmm. Fastän man har NIX på sin telefon letar samtalen sig fram ändå.

,,,,,,,,,

Snö imorse...sedan regn och nu en så iskall vind att man helst stannar inne.

Skall ta det lungt nu i em och ikväll, har köpt mig en bit smörgåstårta som jag skall kalasa på framför TV,n.

Imorgon kommer maken hem efter två veckors arbete i Nybro, längtar!


Av Yvonne - 22 januari 2009 18:28

Var hemma ett par timmar efter jobbet men blev sugen på att åka upp till GEKÅS. Sagt och gjort, kom upp och knappt några kunder helt underbart.

För första gången gick jag nästan igenom alla kläder, utan att behöva slå mig fram, kände, tittade, tittade igen innan jag bestämde mig för vad jag skulle prova.Det som behövdes var tröjor, har ett himla sjå på mornarna för att hitta något att ha på mig.

Tittade på gardiner och gardinstång till min son men hittade inget riktigt bra.

Jag köpte två par jeens, sex tröjor, en jätte snygg grå kavaj, papegoj, kaninmat och mascara. 739:- Fynd tycker jag!! Nöjd och glad ställde jag kosan hemåt.

Nu skall jag kasta mig in i lite jobb inför Hallands hunden

Ha det gott

Sol

Av Yvonne - 21 januari 2009 18:19

Idag har solen varit framme nästan hela dagen och allt känns så mycket bättre, lättare med en gång. Så idag har jag liksom trallat fram:)) Både på jobbet och här hemma

Har snart  trimmat klart Vilda, sedan återstår Ada och Hedvig.Dom skall ställas ut i Malmö slutet mars så man får börja i tid innan så pälsen är fin tills dess. Lilla Dagny skall också ställas första gången officiellt men hon är ju bekväm för hon är korthårig, bara att "damma" av..nästan.

Sätter in ett kort från i fredags på Ulla.Som valp så har hon ju lite krångligt att få ihop alla rörelser är lite små klumpig men ni ska se henne när hon som smyger, då har hon full kontroll och liknar en lejoninna

Önskar alla en skön onsdagskväll


Ovido - Quiz & Flashcards