I Orrepinnabygden

Alla inlägg under februari 2009

Av Yvonne - 28 februari 2009 18:31

Bilder från vår skog









PLAYA de RÖR

Vattnet flyter stilla fram innan...

FORSEN




Av Yvonne - 28 februari 2009 13:38

Igår när jag kom hem släpptes hundarna ut som vanligt, dom brukar göra en runda och skälla men sluta rätt snabbt. Men dom fortsatte så jag tittade ut och på andra sidan vägen, i lärkplanteringen gick tre hästar, en fording, en arab och en stor nordsvensk. Jag insåg ju snabb att det var tre rymlingar från gården en liten bit bort, ringde honom men inget svar. Fick in hundarna och jag sprang ut för jag var rädd att det skulle komma bilar och någon av hästarna skulle ge sig ut på vägen. Som tur var kom  ägaren hoppade ur bilen men hade bara ett grimskaft med sig..till slut fick jag tag på fjordingen och färden började mot stallet, inte lätt med två lösa hästar på släp som tyckte att dom ville vända om till det goa gräset ett par gånger. Det dundrade rätt bra i marken när nordsvensken tog till galopp. Men allt gick bra till slut.

Igår kväll firade vi av två arbetskamrater som går i pension, först var vi på jobbet där dom fick sina presenter sedan åkte vi ner till centrum och åt god mat. Det kommer att bli mycket tomt efter dom. Men så är ju livets gång.

Olle här idag med sin pappa, han har fått sina Playmobil pirater med skepp. Så nu är han fullt sysselsatt:))

Kort på nallen som jag gav till min arbetskamrat som blivit pappa. Till lilla Jennifer

Har idag härliga vårkänslor, solen har börjat värma och dagen har blivit längre, så nu är det bara att börja njuta



Av Yvonne - 27 februari 2009 14:36

JÄTTE GRATTIS TILL OLLE IDAG SOM FYLLER 4 ÅR!!!!!

HURRA HURRA på din FÖDELSEDAG

från

Farmor & Farfar

Av Yvonne - 26 februari 2009 18:32

Har fortfarande problem att få nya 99 bilder..och nu börjar jag ledsna. Tvivale vad tröttsamt...

Promenad idag i ösregn men det var ganska skönt ändå, har man hundar måste man ut i alla väder. Och det är så gott att komma in i stugvärmen efteråt. Känner sig tillfreds och nöjd.

Hade jag inte haft dom så hade jag nog suttit inne och kurat mer. Så det är bra att dom håller mig igång.

Syr nu upp prover på brodyr, Dogue de Bordeaux, himla svårt att få rätt kulörer. Det skall ju vara lite lejonfärgat.

Men skam den som ger sig:=)

HA DET GOTT!!!



Av Yvonne - 25 februari 2009 17:57

Försöker SMS,a om att ladda upp fler bilder men det går åt skogen. Får bara att det misslyckas...grrrrrr har några nya kort som jag vill visa.

Tisdagen var stor fixar dag här hemma, städning, plocka iordning och mer städning.

Idag har jag varit en sväng på GEKÅS köpt födelsedagspresent till mitt barnbarn Olle han fyller 4 år på fredag. På önskelistan står PIRATER, så jag köpte PLAYMOBIL pirater till honom.

Om ni har vägarna förbi GEKÅS och kanske vill köpa leksaker så är det under halva priset mot andra leksaksaffärer.

Olle och hans pappa kommer hit till helgen, skall bli så mysigt. Längtar!!


 Gokväll

Av Yvonne - 24 februari 2009 20:20

Har mycket att fixa med idag, så inget inlägg.

Tittar runt bland alla imorgon, kramar


Av Yvonne - 23 februari 2009 17:45

Tidigt imorse vaknade jag till och skulle kolla hur mycket klockan va..displaen var helt svart..hmm. Inget lyse i lampan..jag trevade mig ut i köket, nähä gick inte att tända där heller, väl inne i badrummet fanns el. Klockan va 05:00. Jag fick letat upp min mobil och ställt den på väkning till 6:10.

Somnade om.  Piiiip från mobilen, hoppade upp, nja inte riktigt mer segade mig ur sängvärmen. Nu var strömmen borta i hela huset. Fram med stearinljus. Hundarna iakttog mig med en undrande blick. Det som faktiskt va värst var att jag inte fick något kaffe. Kände mig lite yr i bollen. Jag åkte in tidigare till jobbet och slök två koppar på raken :))

Det hade blivit kortslutning i ett elskåp men nu är det fixat och klart.

Go promenad i skogen efter jobbet, sol med dropp från töande snö. Fick lite vårkänslor. Fåglarna har börjat kvittra, nu är det inte så långt kavr till våren.

Nu syr jag kläder till en nallebjörn, en arbetskamrat har fått en dotter, så jag hoppas att jag hinner klart så vi kan överlämna den till den nyblivna pappan imorgon.

Ha det gott!!



Av Yvonne - 22 februari 2009 14:32

En familj i Varberg , Valinge, tror att dom har haft påhälsning av varg. Spår i snön som vid mätning var tretton cm långa. Hans hund hade varit orolig på morgon promenaden. Citat från tidningen"Boss, Engelsk springer spaniel) betedde sig konstigt och kanske var det lukten av varg som gjorde honom orolig. Än så länge finns inga andra djur på gården men snart kommer det en shetlandsponny. Den har tidigare blivit attackerad av lodjur och man vill ju inte att den skall bli sårad igen" !!!???

Nu har det varit en som är kunnig på rovdjurspår där och konstaterat att spåren är från en stor hund ;)):))

Ja det blev ju en "bra" artikel på en halv sida..

Nu råder det kaos i huset, den här ommöbleringen tar tid och plats. Vi har idag hämtat sovrumsmöblerna till det blivande gästrummet, men eftersom inte rummet är klart ännu har vi lottsat in allt i vårat sovrum. I allt har vi kommit på att vi måste måla eller tapetsera om..ja här råder iallafall inte brist på sysselsättning.




Ovido - Quiz & Flashcards