I Orrepinnabygden

Alla inlägg under mars 2009

Av Yvonne - 31 mars 2009 16:19

Idag har jag varit hos ortopeden. Har värk i mina händer, för ca 1 ½ år sedan var det operation på händerna, karpaltunnen syndrom. Men nu har det kommit en annan knepig smärta. Så i vänster handled fick jag,( min förtsa någonsin,) en cortison spruta. Kändes faktiskt inte så mycket...då...men nu gör det så ont så jag vet inte riktigt vad jag skall göra. Blir det så här????

*************************

Padditracks Man in the Moon, från Hedvigs förra kull var i Luxemburg i helgen och tog storslamm, BIR CERT OCH CACIB. Så nu är jag en stollt uppfödare. Tack Ann för att du lägger ner så mycket jobb och  du är så duktig!!!!

Hedvig är riktigt tjock nu, inte många veckor kvar. Spännande!!!

Här är kort på hallen jag fixade om

 




Av Yvonne - 29 mars 2009 19:30

Igår efter utställingen ringde äldsta sonen och undrade om vi kunde passa barnen. Självklart, alltid så roligt när dom kom kommer.

Vi hade en mysig kväll ihop. Imorse väckte dom mig 06:35 sedan har det varit fullt ös.

Vi tog en sväng till GEKÅS. PO inhandlade strumpor å kallsingar. Jag köpte en snygg vardags jacka. Barnbarnen ville bara ha tuggemi:o)

Tog en sväng förbi Österö fårfarm för att se om några lamm hade blivit födda men tyvärr idag var det stängt

När dom hade åkt hem tyckte vi att en stund i viloläge kunde vara gott. Somnade som klubbade och sov i två timmar.Kan det vara vår trötthet?

Ha det gott alla ;o)

Av Yvonne - 28 mars 2009 19:02

Idag har Ulla varit på äventyr, hennes första utställning. Knepigt tyckte hon med alla dessa stora hundar, hon är ju bra van vid miniformat på sina kompisar. Lite otäckt var det ett tag men sedan släppte det och hon blev mer avslappnad

Jag har ju tänkt miljoners gånger att träna henne inför utställning men det har aldrig blivit av. Hur skall detta funka..vi har aldrig sprungit ihop. Var gör då denna pärla??..går in i ringen som hon aldrig gjort något annat, springer så härligt med mig och när vi ställer upp inför domaren står hela tiden fint och stilla . Ulla blir BIR valp. I gruppen gick vi inte vidare.

Tack Elisabeth för denna goa tjej ;o)



Av Yvonne - 27 mars 2009 16:57

Försökte ju fixa om i min hall i förgår men inget blev som jag ville, men som en blixt från klar himmel fick jag en idè strax innan sängdax.

Så igår åkte jag efter jobbet till en tygäffar i Varberg för att leta efter något jag tyckte om. Och hittade ett mönstrat tyg som jag föll för direkt, å vet ni vad det var nedsatt till 20:-metern. Fyra meter blev inköpt, hem och satte igång med en gång.

Nu var det ju två garderober som skulle ut först, som tur var inte inbyggda. Men jag slet en bra stund för att få ut dom.

Hundarna tittade på sin matte med blicken "nu är hon på gång igen"

I det utrymmet satte jag upp tyget på väggen blev som en fondvägg.

Det blev jätte fint. Nu ser hallen större ut och mer inbjudande ut.

När maken  kom hem möttes han av utslängda dörrar mm..utanför huset..men när han kom in i hallen blev han glatt överraskad :))

Idag har han varit ledig och har eldat upp vår brasa där även hallmöblerna fick följa med

Ha det gott!!

Av Yvonne - 25 mars 2009 16:11

Har haft rätt mycket på jobbet idag så jag kom hem lite seg. Skötte om hundarna och sedan städade jag ett tag men fick för mig att fixa om lite i hallen. (Måste också tapetsera om såg jag)

Det blev inte bra så imorgon får jag väl ställa tillbaka som det var innan, känns lite som jag bara tuggar runt på samma ställe.

Ikväll skall jag på möte, aktivetskommitèn för Hallands kennel klubb. Vi kommer att planera lite mer runt vårat ungdomsläger som vi skall ha i augusti.

Det är så himla roligt att se alla ungdomar med sina hundar dom är så jätte duktiga.

I år skall vi ha det på Varbergs brukshundsklubb det blir säkert jätte bra. 

Soligt idag med kall vind men kommer man lite lä är det rätt gott.

 

Ha det gott alla!!!!


Av Yvonne - 24 mars 2009 19:22

På jobbet idag så hade jag uppföljning på min hälsoprofil.

Det är en tjej som kommer till oss och kollar vår hälsa. Det var ett halvår sedan hon var hos oss sist.  Man får svara på en massa frågor, ta blodtryck, koll av blodsocker, vägning, cykling mm. Tog ca lite mer än en timma.

Kul var att jag har lyckats att gå ner lite i vikt och att midjemåttet hade blivit mindre. Allt var bra med mig så nu känner jag mig riktigt nöjd.

Kallt så in i vassen här idag...burrrr

 ************************************************

EN LITEN HÄLSNING till mina Bloggvänner från mig


 

Av Yvonne - 23 mars 2009 17:21

 Då är Malmöutställningen avklarad, tyvärr ingen Svensk Vinnare med mig hem. Vilda blev 2;ai sin klass och Ada blev andra bästa tik.Det var en mycket lång dag, gick upp 04:20 var hemma igen 17:30..pust. Vilda gick in i ringen som hund nr 26 och Ada som nr 80. Lång dryg väntan. Domaren var ju inte den roligaste heller kommer inte att ställa ut för henne igen.

Hade iallafall mycket trevlig sällskap, Tack Ulrika. Träffade också många härliga vänner  och mycket trevliga blivande valpköpare.

Precis när jag kom hem började det ösregna och efter en stund nästan full storm, tur att det inte kom på vägen hem från Malmö, jag gillar inte att köra i oväder.

Men idag lyser solen och temperaturen har nått upp till nästan +9 garder.

Mysigt och härligt !!!

Några kort från dagens promenad;

Ulla och Hedvig. Hedvig som är mycket långhårig och man kan ana den trinda magen:)

Vilda har tagit sig upp på en kulle och tittar på utsikten

Utsikt från den skogsväg jag går på


Av Yvonne - 20 mars 2009 16:25

Det är så härligt att bo på landet, lugn och ro. Tycker också att man möter våren på ett annat  sätt. Dofterna är speciella på landet. Men så finns det ju en annan sak som händer här ute nu och det är alla bönder som kör ut gödsel på sina åkrar, det kallas sväm en fin blandning med urin från kor och svin. Den här odören lägger sig över hela bygden...vet ju att det är ett måste för att få fin gröda, men jag vänjer mig nog aldrig.

Sedan att möta en sådan här traktor på vår smala landsväg är också en konst, traktorena är som stora monster med släp som har gula tentakler som hänger och slänger ut. Med tungan mitt i mun får Forden  smeka vägkanten.

Tre hundar har varit på vift idag, som tur är kommer dom ju med en gång när jag ropar, nästan iallafall :)Nu har jag hittat stället dom har smitit ut på, en av träspjälorna i staketet hade gett sig. Så jag spikade fast den . Efter en liten stund var dom där igen och försökte putta på brädorna och såg lite ut som tre fån :o)

 Malmö utställningen på söndag åker jag och min vän Ulrika ner. Håll gärna alla tummar för Ada och Vilda

Kanske något för de hundägare som inte plockar upp efter sin hund;o)



Ovido - Quiz & Flashcards