I Orrepinnabygden

Alla inlägg under maj 2009

Av Yvonne - 27 maj 2009 15:54

 Stormvindar idag på morgonen och fm.  Men nu börjar det avta.

Igår fick vi ett jätte åskväder som la sig rakt över oss, riktigt otäckt. Blixten slog säkert ner i ån vi har strax nedanför huset, en skrällande smäll och dånoch allt skakade.Som tur va kom en väninna hit så jag fick lite sällskap kändes genast tryggare.

Idag har jag ringt till A-kassan och kollat upp hur det blir när jag får gå ner 20 timmar i tid på jobbet. Jag kommer att få stämpla upp den tiden i 75 veckor..och sätta upp mig på Arbetsförmedlingen. Kan en "gammal" tant få ett nytt jobb tro??!!

****************************

På fredag åker jag upp till Tångahed och är där hela helgen med Svenska Griffonklubben. På lördagen blir det lite skojsigt på dagen, em årsmöte och sedan middag.På söndagen är det utställning...hoppas nu bara att jag inte skrivit för många fel i den där katalogen...


TACK alla goa som skriver kommentarer, här är till er och till alla som tittar in

HEJRÅÅÅ


Av Yvonne - 26 maj 2009 19:30

En bit i taget. Idag på jobbet blev jag inkallad till chefen och fick reda på att det "antagligen" skall dras ner timmar på oss stationskontorister till hösten...suck. För mig gäller det "en timma" om dagen. Skall isåfall arbeta 4 ½ timma varje dag..gör - 20 timmar i månaden och en hel del pengar minus.

..men vi får se vad tider utvisar.

 

Kort från ett fint bildspel.


Av Yvonne - 25 maj 2009 18:48

Gott och härligt väder här..njuter och mår fin-fint. Men har tappat tråden lite återkommer när jag funnit den igen...

Kram till alla som tittar in här


Av Yvonne - 23 maj 2009 17:54

Låt lågan fortsätta brinna



Av Yvonne - 23 maj 2009 17:17

..har vi gett oss in på..??!!;O)

Idag har PO börjat att riva ner det gamla utbygget för hallen. Han river och sliter och jag bär bort allt.Teamwork har vi.

Imorgon kommer vår byggmästare hit så vi kan prata ihop oss om hur huset skall se ut när allt är klart.

Sänder extra goa kramar till  goa besökare här hos oss idag!!!

Svea och Svante kommer få så goa hem

Sixten kommer också att bli älskad över allt annat.

 

 






Av Yvonne - 20 maj 2009 18:28

Idag efter jobbet har jag gjort tusen saker men ändå inget känns det som..ofta gör jag så här..är på alla ställen nästan samtidigt och inget blir riktigt klart. ..först var jag ute i växthuset och sådde sockerärtor och lite annat smått och gott..då slog det mig att jag bara måste gräva upp några blommor för att rädda dom inför husrenoveringen, javisst..fixat..vattnade..helt plötsligt satt jag på vår gräsklippare och for runt med den ..men såg en himla massa ogräs som bara måste bort..dök ner i rabatten och slet som en galning.Sedan befann jag mig i köket och dammsög..!!??  mm mm..puhh

Nä jag får nog göra ett planeringsschema..eller??!!

Är det någon som känner ingen sig i detta fenomen???

Valparna har inte varit ute lång stund idag för rätt som det var kom kalla vindar.

När du vandrar runt en dunge lärkträd för att spåra någonting, se då till att det inte är dina egna fotspår du följer efter

Citat; Nalle Puh


Av Yvonne - 19 maj 2009 17:30

Nu jobbar min brodyrmaskin för fullt. Jag har en hel del beställningar som tyvärr har fått backa för katalogen. Men nu är det fullt ös, så ni som väntar är det på G.

Idag har vi varit och hälsat på hos banken..skrivit under att antal papper för vårat byggkreditiv. Så nu är det bara att släppa loss byggmästaren och hans "gubbar"  för att förvandla vårat hus.Kanske blir det som Bygglov eller Äntligen hemma...fnizzz

Valparna är nu 5 veckor, jisses vad tiden går fort.Vi har gjort en hage till dom som står på gräsmattan där har dom fått vara på dagen ca 1-1½ timma. Alla fyra tycker att ute-livet är kanon roligt, far runt och leker. Och vi sitter och tittar helt trollbundna och bara beundrar dessa lakristroll. Nu äter dom "riktig" mat" ...mumsigt..och allt försvinner  från tallriken.

Det är nu tre veckor sedan Vilda blev parad och hon är lite hängig och vill inte äta. Typiskt för en tik i tredje veckan dom mår lite illa då. Så jag skämmer bort henne, hon får lite extra gott..och se då slinker det ner ;O)

De små godingarna

Ha det gott alla!!!!




 

Av Yvonne - 18 maj 2009 19:00

Jag har vaknat ett par gånger inatt av att det har ösregnat ute, riktigt trummat på rutorna. Men när klockan ringde 06:00 så var ovädret över. Det doftade friskt och härligt ute med en blanding av syren. Hundarna tyckte nog detsamma för dom sprang runt som galningar ;O).

Vanlig dag på jobbet, allt lunkade på. När jag slutade 13:00 tittade solen fram och vi fick riktig sommarvärme!!

Suttit ute i eftermiddag och bara njutit och har haft det så där hilma gott!!!

Tingeling...Tingeling..

Skapa flashcards