I Orrepinnabygden

Alla inlägg under augusti 2009

Av Yvonne - 30 augusti 2009 17:44

Nu är inte buren tom längre..kors vad vi har väntat på Spader. Igår var jag hos hans goa uppfödare Björg & Olle för att hämta hem honom.

Cool kille är han och gosar med oss båda äter och tycks gilla var han har hamnat.

Spader ;O)

Han har bor nu i ett hem som byggs om  både ute och inne, därför oredan runt honom.

Nya hallen!!!


Som har högt i tak!!!!!!!!!!'


Av Yvonne - 29 augusti 2009 09:44

GRATTIS!!!!! MARTIN PÅ DIN FÖDELSEDAG!!!!!

Till vår goe son på hans 29-årsdag från mor och far

Av Yvonne - 27 augusti 2009 18:31

Extra arbete och idag har jag varit på intervju som försäkringsombud hos IF djurförsäkringar. Spänd va jag naturligtvis, har inte varit  med om detta på 22 år. Men när jag träffade Rikard så blev jag lugn, en trevlig kille som berättade mycket om företaget och om deras försäkringar. Vi skall höras igen i början på nästa vecka. 

MOT NYA UTMANINGAR...

Av Yvonne - 26 augusti 2009 17:11

Nu börjar jag bli lite på gång här igen.

Huset "nästan" färdig målat bara lite kvar. Så skönt. Men ändå är det mycket annat kvar, men vi ser nu ljuset i tunnelen, hihi.

Men lite skavanker har det blivit min vänster arm har jag jätte ont i och kroppen är stel och vill inte riktigt vara med längre..någon sa du är ju inte tjugo längre...vaaaa!?

Ring och socialträning ikväll, det är riktigt roligt. Många kommer och det är högt i tak!!

Min vännina som flyttade till USA kommer till Sverige på torsdag. Vi skall ringa varandra och bestämma en dag vi kan träffas, vi har ju mängder att berätta för varandra.

Imorgon skall jag på något spännande..men berättar inget ännu..


Av Yvonne - 21 augusti 2009 18:11

Nu är det så mycket som bara måste bli klart med bygget så nu gäller på med målarkläderna och ut med penseln i högsta hugg! Jag tar en paus från min blogg ett tag.



HA DET GOTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Yvonne - 20 augusti 2009 19:21

Idag har PO och jag varit och besökt hos vår blivande Grå Jako,Spader. Han är nu handtam och mycket social. Vi fick hålla honom, klappa och pussa på honom. En härlig stund må ni tro. Förhoppningsvis kan vi hämta hem honom nästa helg. Allt är redan klart här hemma för honom...snacka om att vi längtar!!!

Spader!!

På blivande husses axel

Lite myspys

Här är en annan goja, han heter Kasper. En mycket trevlig herre!!!

Tack Olle för en jätte trevlig stund och för allt du berättade och lärde oss!!!

Titta gärna in på denna länk om Einstein!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=w1FtvS4ORwI

Där här vi något att träna på ;O)







Av Yvonne - 18 augusti 2009 17:57

Idag fick jag en Magisk Ros av min vän Gun-Britt

Sänder den vidare till er!!

Av Yvonne - 17 augusti 2009 19:05

Hallå..vart har denna vår och sommar tagit vägen. Det känns som tiden bara har rusat iväg..nu hänger jag inte med längre. STOPP!!

På onsdag är det redan tid för ring&socialträningen igen, ny hösttermin.

Skall bli roligt att träffa alla men ändå är det som ett avslut på sommaren.

Idag på skogspromenaden hittade jag fler tecken på sensommar, skogens guld, kantareller.mmm Påsen nästan full!

Vi skulle ha målat mer på fasaden idag men regnskurarna bara avlöser varandra så det har blivit lite målning inne istället. Jag hoppas att vi snart kan ha allt färdigt..känns lte trögt ibland.

Hejsvejs 

Ovido - Quiz & Flashcards