I Orrepinnabygden

Alla inlägg under oktober 2009

Av Yvonne - 31 oktober 2009 14:40

Min energi har kommit tillbaka...inget stoppar mig nu...

Igår så tapetserade PO i köket blev riktigt bra. Så tidigt imorse satt jag framför symaskinen och sydde gardiner dom är nu upphängda och nöjd är jag.

För några veckor sedan målade jag om vår furuköksmöbel i vitt, så idag fick jag idén att fästa tyg på locket till kökssoffan och på stolarna. Snart klart det medFlört

Här är två kort på hur huset ser ut nu det som är kvar är återfyllnad och trappa och lite till

   

Jag har sällat mig till skaran som är med i Facebook, det trillar in nya vänner styp i kvarten. Jag ger det ett tag så får jag se om jag fortsätter.

**************************************************


Igår  på Växjö utställningen blev Padditacks Man in the Moon, INTUCH SUCH DKUCH ( nu går det braCool)

Stort GRATTIS till underbara valpköpare som matchar honom så!!!!!

Pass upp för knytt och otyg i kväll

 




Av Yvonne - 30 oktober 2009 10:07

 

  Vi är så glada, nu skall vi även bli Morfar & Mormor  




Av Yvonne - 29 oktober 2009 19:00

Fick mail idag från Ryssland min valp som jag exporterade till Olga har fått fina utmärkelser!!!

Han har blivit Rysk Junior Champion + något annat fint som jag inte förstår..står på ryskaObestämd Här är godingen, Padditracks NonStop. Vi kallade honom Boris och det namnet behöll de nya ägarna på honom.

 

Denna dagen har gått till att storstäda utomhus. Två stora lass till tippen fulla med en massa bråte efter ombyggnaden. Men har ändå en hel del kvar att slänga...puhh. Men fint blir det ju. Köpt fina tapeter till köket och nya hallen på REA-fynd så glada och lyckliga är viSkrattande Den i hallen hade kostat 298:- rullen och var nedsatt till 50:-

Gokväll på er alla önskar

 


Av Yvonne - 27 oktober 2009 16:32

Igår en dag i rusk och blåst, idag en helt underbar höstdag. Vad kan då mätas sig med en promenad med alla hundarna + katten Klara. Synd att jag inte kan förmedla doften i skogen men den är så härlig. För att komma ned till sjön har vi flera träbroar både över krondiken och ån. Dagny som är "galnast" och har ingen självbefarelse drift susar på i sina 100-knyck saktar inte ner när hon skall över bron, som nu är hal och slipprig, gör en bredsladd och flyger ner i vattnet. Men nu är ju Dagny en Petit Brabancon så hon hamnar knappt i vattnet innan hon kommit upp igen...fortsätter i samma fart mot skogen....JIIIHEEEJ.Skrattande

 

Här har hon lugnat ner sig lite och med kompisen skådar ut ån..men tre sekunder senare är det full fart igen så att boklöven yr med 6 likasinnade efter sig.

Vilka hund-kompisar jag harFlört






Av Yvonne - 25 oktober 2009 16:37

 Upp med tuppen i morse och ställde färden mot Halmstad. Var nere i mycket god tid trotts att motorvägen var avstängd så vi fick köra "gamla" vägen en bra bit. När jag kom fram var redan lotteriet uppsatt och allt iordning och två små härliga barn skötte lotteriförsäljningen.Knepigt bara att ingen hade sagt något till mig.....

Men jag kunde ju ägna min tid åt alla goa vänner där nere. Och fick lära känna nya!! Så dagen blev jätte trevligt!!!

Min vänninna är i London så jag hade lovat att ställa ut hennes valp en underbar Bruxellois tik. Lilla Beda skötte sig så fint att hon blev BIR-VALP.

 

Hemresan var lite otäck regnet ösde ner och stora vattenansamlingar på vägen. Så vi körde försiktigt. Men jag förundras alltid över dessa som ändå kör som det är kanonväglag och bara susar förbi..

 

Go söndag och ta vara på varandra!!!

*************************************************

PS!!! Det här nya med reklaminlägg tycker jag är riktigt trisst och dåligtSkrikandesRynkar på näsan Fy för tusan!!!!!!



Av Yvonne - 24 oktober 2009 16:22

 

Är tillbaka igen efter ett långt uppehåll. Kan ju inte säga precis att livet lekerRynkar på näsan..man skall väl åka på ett par rediga käftsmällar så man vet att man lever..eller..men det kanske ordnar sig.

Vad har jag då gjort det sista..hmmm..inte mycket känns det som, men några små korn finns ju ändå, min goa vännina Ulrika och jag tog en tur till Götet förra söndagen och gick på en stämpelmässa. 22 utställare var där och visade upp allt tänkbart man kan göra för att fixa egna fina kort, tavlor, brev och en herrans massa annat. Mitt i allt detta tändes min gamla "ådra" med att börja teckna och måla igen..inspirationen liksom flödade till. I måndags köpte jag nya pennor och färger och hoppas nu på att jag får till det igen.

Jag trimmar mina egna och andras hundar för fullt inför utställningar. Det gäller att alla stråna ligger braFlört.Vilda, Dagny, Ada och jag skall till Norge i slutet av november med oss tar vi härliga Monika och hennes Emil. (Får kanske förtydliga, Ada, Vilda, Dagny och Emil är hundarGlad )

Min papegoja Spader busvisslar nu känns riktigt uppmuntrande han har också börjat att "småprata" vi kan urskilja att han säger sitt namn och att han övar på en massa annat. Han kommer säkert bli en jätte duktig "pratare" Spader är ju bara barnet ännu.

Imorgon skall jag till Hallands kennelklubbs inoff och sälja lotter. Skall bli kul att träffa en massa gott folk.

HA DET GOTT ALLA som tittar in här i Orrepinnabygden!!!! PS. GLÖM INTE STÄLLA OM KLOCKAN IKVÄLL

  Kramar från migKyss



Av Yvonne - 8 oktober 2009 15:16

  Idag fick jag ett samtal från en "gammal" vännina,som gjorde mig så otroligt glad och värmde långt in i själen.Vi har inte pratat med varandra på säkert 10 år eller är det 14 år?!Hur vi gled ifrån varandra är ingen av oss som kommer ihåg men mycket var väl att jag flyttade och på något konstigt vis rann allt ut i sanden..

När hon ringde idag, trotts alla år, var det som vi hade pratas vid igår, en härlig känsla, man knyts samman med en gång.

 





Av Yvonne - 5 oktober 2009 16:28

Blåsten är "nästan" borta och idag har det varit en riktigt härlig höstdag. På promenaden idag gick jag långsamt och laddade mina batterier,tog in allt runt mig och bara njöt, det har varit så mycket det sista så jag känner mig så trött och hängig. Med mig hade jag kameran och fotade lite höstbilder som jag kanske kommer att skicka till Lenas foto tävling.

I torsdags var jag på utbildning hela dagen, 08:30-18:00. Det var korvstoppning...jesses så mycket man skall kunna för att få förmedla försäkringar många  lagar och förordningar och tur är väl det. Men nu är jag försäkringsombud för IF och kastar mig ut mot nya mål och utmaningar. VARNING för PR...Flört ring mig så berättar jag mer om hund/katt försäkringar.  

Denna bilden har jag lånat, inget som mina små helgon till hundar som jag har gör nu. Men för många år sedan när jag hade Berner Sennen och kom hem efter att varit borta en stund möttes jag av en liknande syn. Halva huset var fullt av sönder tuggade toarullar.

 




Ovido - Quiz & Flashcards