I Orrepinnabygden

Alla inlägg under december 2010

Av Yvonne - 31 december 2010 13:38

GOTT NYTT ÅR

önskar jag alla  

 

Av Yvonne - 28 december 2010 17:13

Tjejresan igår till tygaffären Skroten blev som jag trodde riktigt rolig. Jisses vad 4;a tjejer kan ha skoj. Vi älskar att "slänga käft" med varandra och det blir många dråpliga kommentarer och härliga gapskratt, visst att det förlösande att få skratta mycket och nästan så tårarna rinner ibland. Tyg och garner blev inhandlat och alla var nöjda med det också.

Under vår resa så blev det is på insidan av bilens rutor, att det blev så trodde Anna, bilägaren,  bestämt var att vi babblade för mycket. Suzane kom på ide´n om att man kan skrapa rutor även på insidan.  

Vi har en ny familjemedlem, Spike, en mycket mysig kille. här är ett kort på honom som är taget för några månader sedan

 

Han går så bra ihop med hundarna mycket för att han vill leka och gosa med dom och inte flyr iväg som Klara gör.

Nä..... nu får jag fortsätta att sy gardinen till lilla Mejas sovrum

Go Kväll  

Av Yvonne - 27 december 2010 11:35

Efter ett längre uppehåll här i min blogg så är lusten tillbaka att skriva lite om livet runt mig.

Har ju haft en del att göra med att få igång mitt lilla företag, Atelje´ Byrackan, och det har gett resultat. Det har börjat att ta form och härliga kunder har jag och fler ringer för att boka tid. Känns så himla roligt och bra. Hundarna jag trimmar och klipper är riktigt snälla, trevliga och det gör ju jobbet enklare. Syr en del också så dagarna går i rusande fart.

Detta året har ju varit lite berg och dalbana började ju med  uppsägning för både min man och mig. PO fick jobb i början av april och själv började jag min utbildning i maj, startade eget i juli. Så det har ju varit ett mycket händelserikt år.

Snart skall jag iväg med tre goda vänner till Skroten, en tygaffär i Kinna. Skall bli kul för alla fyra är vi lite "halvgalna"  så det blir nog lite roliga upptåg.

Hörs snart



Ovido - Quiz & Flashcards