I Orrepinnabygden

Alla inlägg under januari 2011

Av Yvonne - 28 januari 2011 15:58

Tisdag; Klippning Shitzu, lugn kväll.

Onsdag; Sterilisering på min han katt Spike. Trimning Snauzer. Gör ultra ljud för första gången någonsin på en hund , tre valpar syntes   Lugn kväll

Torsdag; Lite bestyr inför Hallands Hunden-11

Trimning på Emil men tyvärr så var inte pälsen mogen. Lugn kväll

Fredag; Körde motorvägen ner mot Hallands djursjukhus, Dagny hade en tid för ögonlysning. I 110 km så helt plötsligt small det till i hela bilen..jag fick snabbt ner farten och köra in på väggrenen. Ut och tittade runt trodde jag minst tappat framhjulen. Ringde bärgare som kom jätte snabbt och tog mig därifrån. Jag kan lugnt säga att jag kände mig mycket liten där jag stog med långtradare och alla andra bilar som susade förbi. I vinddraget av lastbilarna så kändes det som bilen lyfte en bit.

En fjäder i framvagnen gick av

Mängder av Rosor till Falkenbärgaren för snabb hjälp!!!

Och stort Tack till Falkenbergs Biluthyring för omtanke och härligt bemötande!!!

Tack goa Monika och Håkan för lugnande ord och för att ni finns där!!!


 

Gott att ha underbara vänner som ger en hjälpande hand


Av Yvonne - 24 januari 2011 17:26

GRATTIS i dag till vårt barnbarn Wilma som fyller 11 år

 

Detta kortet är från hennes 8-årsdag som vi firade på en mycket varmare plats, en badstrand i Thailand. Kan säga också att dit längtar jag tillbaka.

 

Hennes tårta var som ett konstverk!!!


Har idag fått tummen ur och trimmat min Thea. Ja ni vet den där om Skomakarens barn...... Nu står Vilda på tur.

  Ha det gott



Av Yvonne - 23 januari 2011 15:55

En vän gick igår över regnbågen

 

Vila i frid

 

Mina tankar går till hennes nära och kära

  

Av Yvonne - 22 januari 2011 16:00

Dagen har blivit lite ljusare, härligt vi går mot rätt håll. Jag längtar så efter våren.

Idag har vi haft mysigt besök av sonen Martin hans fästmö Anna och barnbarnet Olle. Så roligt med att ha dom här.

Annars har slutet av veckan  varit lugn en klippning i torsdag, igår var jag runt lite i mat-affärer,, beställde tid för sterilisering på vår hankatt Spike och tid för ögonlysning på Dagny.

Avslutar med ett citat av Nalle Puh som faktiskt är rätt tankvärt med något som man kan stöta på;

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,

snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dem av misstag

 

Go lördag   

Av Yvonne - 20 januari 2011 19:23

Att  träffa likasinnade galna tjejer är nyttigt. Man pratar mycket  i mun på varandra, man är allvarlig, man retas, man planerar och man gapskrattar  

Det är som medicin för själ och kropp.

Igår så "snottrades" det ett ord som jag tror kommer från någon av dessa vänninor med en plastring, garn och en krok så kan man sticka mycket fint   Här är Saras raggsockor.

Jag fick låna garn och ring och tjejerna visade mig hur man "snottrar" kanske även jag kan få till ett par strumpor eller varför inte ett par vantar. Här är Annas "snottermaskin" som hon har fyndat..men hon kom inte riktigt överens med den  Men efter en stund så var denna fina mössa stickad!! Thea är modell

 

Nästa träff skall vi göra tvål... vi tänker gå igenom en hel del olika expriment framöver :)

 


Av Yvonne - 19 januari 2011 18:22

Sitter och väntar på tjejerna vi skall ha en rolig kväll.

 

Av Yvonne - 17 januari 2011 17:37

Töväder som gör om all snö till vatten.    Åkrar blir till sjöar, vägarna blir förädiska att köra på. I Skåne är klass 2 varning denna gång för översämningar..knepigt är vädret. Inte snö på massor av år så är det liksom att vi har fått allt på två vintrar.

Annars en bra dag med en klippning Cockerpoo. Gott att komma ut och träffa folk. Januari blir nog en lite lugnare månad på trimmet sedan drar det väl igång igen. Kan säga att jag stormtrivs med mitt nya arbete mycket bättre än att sitta på ett kontor :)

Tack för goa kommentarer det värmer!!

Hej-Svejs!!!    

Av Yvonne - 16 januari 2011 16:02

Gerty har haft lite kort från "förr-i-tiden" på sin blogg så jag tänkte visa två kort från när allt började för oss. Innan Berner så hade vi en Irlänsk Setter en helt underbar tjej som tyvärr blev sjuk när hon var åtta år och fick somna in. 1983 flyttade en härlig Berner valp in hos oss hon fick tilltalsnamnet Paddi, hon var 10 veckor gammal och vägde 11 kilo :) Med henne började det  aktiva hund-livet som fortfarande håller i sig. Här är ett kort på Martin, Johan, Helena  och Paddi.

 

En annan Berner som gav oss mycket kärlek och som lever kvar i vårat minne är Ricco. Här är ett kort från en Sennen special i Askim han blev BIS-2 och Champion. När jag blev jag glad så hoppade han gärna upp och liksom dunkade till  mig...det här gjorde vi bra morsan :)

 

Oj vilka minnen som bubblar upp

Skapa flashcards