I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 1 november 2008

Tanter på utflykt

Av Yvonne - 1 november 2008 18:02

Startade resan hemifrån imorse 05:30. Mörkt, kallt & lite halt. Motorvägen ner till Halmstad gick fint. Sedan fortsatte vi  på 25,an. Mitt i ett mycket intensivt samtal med Maggan såg jag i högra ögonvrån, som jag först trodde var en häst röra sig mot vägen, men såg snabbt att det var en STOR älgtjur han seglade graciöst över staketet på andra sidan vägen..stannade upp och tittade på oss. Maggan såg att han hade rimfrost i pälsen. Det var ett sådant DÄR ögonblick!

Väl framme, vi hittade direkt, kan ibland vara lite trixigt.

Nerövsa, pirriga ställde vi ut våra hundar och är mer än nöjda med dagens resultat. Min Ada kan nu tituleras sig som SV-08  SUCH Padditracks Kind of Magic...CERT, CACIB OCH BIM....JJJEEEEEEEEEEHEJ

Maggans Petit Brabacon Griffmakers Tara Av Östen erhöll CERT, CACIB & BIM. JHÄÄÄÄÄÄ.


Måste oxå berätta att Maggan har en otrolig inlevelseförmåga att berätta ..stundtals ligger hon något lutad över växelspaken..mot mig, liksom för att få ögonkontakt med mig som är chaufför!!

Men resan gick bra hem och vi har haft en helt otroligt..underbar å helt häftig å så j...a rolig dag

 

 
 
Ruth

Ruth

1 november 2008 19:09

Vilket storslam både för dig och Maggan, det må jag säga, samma valörer, var det bara ni i ringen kanske hehehe. Ett stort GRATTIS till er båda ! Trodde det var i går som utställningen var även för er, Bernern gick då, en dum dag fredag, många fick ta ledigt från sitt jobb för att kunna vara med.
Mys och fira i kväll !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

2 november 2008 07:28

Oj, vilka fina medaljer lill Ada fått förstår att matte är stolt. Grattis till både Maggan och dig för en lyckad dag
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Emthe

2 november 2008 15:46

Grattis med Ada. Kjempeflott, hun ser fantastisk ut. Her går det bra med Luca og Mario. Begge er nå friske og i god form. Håper det står bra til med Asta. Snakkes!

Klem fra alle oss

 
Medresenärskan

Medresenärskan

2 november 2008 18:09

GRATTIS GRATTIS !!
Jättekul att det gick såååååååååååå bra.
Nospuss till Ada.

Det har varit en fin dag här också så jag kan förstå att ni haft en härlig dag både hund- och vädermässigst.
Kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

2 november 2008 18:42

STORT GRATTIS!!!
Kul när det går så bra!
Puss lilla Ada från mig...;))

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards