I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Antibiotika

Av Yvonne - 24 november 2008 17:50

Som jag skrev förra måndagen så var Astas hosta bättre, inför sövning och provtagning den 14/11 så hade hon inte ätit Baytril på 7 dagar, men veterinären tyckte att hon skulle äta dom i 2 veckor till, sagt och gjort nya tabletter hämtades, efter ett kort tag började hostan som innan, klart sämre igen. Så jag slutade att ge henne antibiotikan och nu är hon bättre igen. Kanske fel att exprimentera så här själv men det verkar som hon inte fixar Baytril.

Idag fick hon gå med på skogspromenaden, så lycklig hon var, vi gick sakta och lungt var ute ca 40 min, inte ett host förrän vi nästan var hemma så jag bar henne sista biten. Då såg hon ner på sina kompisar så där malligt som bara hon kan.

 Inspirerad av Cinas fina änglar så har jag hittat två jag med


 

 
 
lillis

lillis

24 november 2008 18:39

Asta kanske inte tål den sorten av Antibiotika,det är ju likadant med oss människor att vi inte tål alla sorter
Vilka fina och söta små änglar
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

24 november 2008 19:44

Håller med Lillis det hon skrev är säkert så att Lilla Asta inte tål denna antibiotikan

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

24 november 2008 21:26

Söta änglar....jag gillar grodor och köper när jag ser en "ny" groda.

http://violett.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Emthe

24 november 2008 22:09

Kan nok godt tenkes at Asta ikke tålte den medisinen som hun har fått. Mario og Luca fikk noe som heter: Synolux vet. 40 mg., og de ble bedre etter bare noen få dager og er helt frisk og fin idag, uten antydning til noe hoste. Lykke til videre. Tenker på dere. Klem fra Emthe med fam.

 
Malin

Malin

24 november 2008 22:16

Fina änglar:)
Kram

http://vingklippt

 
Ruth

Ruth

24 november 2008 23:33

Baytril är en stark antibiotika, mina små hundar tål inte den, kräks, drägglar och mår allmänt dårligt och vägrar mat. Fråga om det inte finns några andra tabletter i stället för Baytrilen. Fina änglar du har hittat, dom är så gulliga..

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

24 november 2008 23:55

Hoppas att Asta blir bättre

http://Prilyckans

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards