I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

Skolkat

Av Yvonne - 18 januari 2009 14:11

Jag har skolkat från bloggen ett par dagar men har nu slått mig ner i lugn och ro framför datorn. Läst runt bland mina bloggvänner och fått goa skratt, tänkvärda ord och blivit sugen på god mat. Tack för att ni delar med er av dagen.

Sista tuffa planeringen inför HALLANDS HUNDEN har startat, är med i den kommitteèn. Hallands vackraste hund skall koras den 14/2 med gala och glamor. Det är mycket som skall fixas och ordnas med men det är så himla roligt, kan säga att jag bara älskar detta

Min äldsta son Johan, hans fru Therese och mina barnbarn har varit här i helgen. Vi har haft det mysigt. Jag har lärt Therese att virka, det var lite "fippligt" i början för henne men snart så gick det som en dans. Tydligen hade hon drömt inatt om hur man ordnar med alla maskor:))

Idag gick vi en promenad, blåsten var ruggig men uppe i skogen är det mer lä så vi fick en härlig sväng ändå

Lite vitt ändå

Barn med djur är så fint

När Ulla blev lite trött så bar Johan henne en bit

Kul vid bäcken


 
 
lillis

lillis

18 januari 2009 15:23

Kul att träffa sina nära och kära. Vilka fina kort du har tagit och vad söt lilla Ulla är
Ha det gott

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Medresenärska

Medresenärska

18 januari 2009 15:55

Visst är det skönt i skogen och har man då med barn och barnbarn blir det än mysigare.

Kul att du lär barnbarnet att virka. Jag som varit så rädd för att allt handarbete snart är ett minne blott. Bland den yngre generationen hinns väl sånt sällan med.
Ha det gott !!! Kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Lattel

Lattel

18 januari 2009 18:22

Ulla, vad du är sööööttt! Men nu börjar du bli lite tyngre nu, va? Hihi... Kramizar

//Lattisen:-)

http://latte

 
Lena

Lena

18 januari 2009 19:02

Ja det är jobbigt att flytta,sitter en liten stund för att vila nu!Tack för att du skriver!
Ha en trevlig kväll!fina bilder och Ulla är så söt!
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg

 
Monica

Monica

18 januari 2009 20:19

Blåsten är inget vidare att ha, här är också blåsigt och det gillar inte jag att vara ute i, så jag har kurat inne hela dagen.

http://violett.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

18 januari 2009 23:59

Ja du har varit saknad här på bloggen.
Fina bilder,Ulla är ju sååå söt:)
Kram

http://sugarpiie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards