I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Hund liv

Av Yvonne - 20 januari 2009 18:32

Ang ett inlägg tänkte jag berätta lite om det jag har gjort och gör i hundvärlden. Det började i mitten på 80-talet när min man och jag blev ansvariga för aktiviterna i Göteborgsområdet, Sennen hundsklubben. Vi hade träffar varannan helg på en Fyra-H gård på Hisingen, hittade på en massa olika aktiviteter naturligtvis med god hjälp av andra "hundbitna" vänner. Minns en gång när det kom så mycket folk att jag höll på att tappa hakan, ca 50 Berner Sennen hundar med hela sina familjen med sig. Vi hade promenader på olika ställen, åkte till skogen plockade svamp, fikade och hade det bara så himla roligt. Höll i Sennespecialen i GBG, en utställning, med räkfrossa på kvällen....vilken tid:)

När vi flyttade neråt kusten så avsa vi oss, men kan sakna alla kul stunder.

Gått olika kurser inriktade på hund och föreningsliv.

Har suttit i Hallandskennelklubb styrelse i fyra år, är kvar i Aktiviteskommittén och Halland hundens kommitté.Är med i Griffonsektionens styrelse sedan två år tillbaka. Har ring och socialträning i Varberg. .

Jag tycker det är så roligt att kunna ge något till andra och jag får en hel del tillbaka.

:))det här blev nästan som ett CV ....

,,,,,,,,

Sov gott inatt, TACK för alla kommentarer



 
 
Medresenärska

Medresenärska

20 januari 2009 22:11

Jaa du har så rätt att ger man så får man och visst är det roligt att ha hobbeis eller annat som ger både umgänge och glädje.
Kram på dig och glöm inte att hälsa Ulla

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

20 januari 2009 22:22

Det låter så trevligt när alla hundfolken träffas tillsammans med sina hundar.Och så mkt du är med i.
Natti natti och sov så gott nu Yvonne!

http://lenaochpudlarnas-blogg

 
gerty

gerty

20 januari 2009 22:51

Nu blir jag nostalgisk tänk vad roligt det var med träffarna på Backa Västergård med alla dessa berner i alla stolekar och åldrar gud så kul det var det var tider det det är många minnen att se tillbaka på

http://prilyckans

 
lillis

lillis

21 januari 2009 07:24

Vad kul att få hålla på med sånt man är intresserad av,och vad många minnen som vaknar upp igen
Önskar dig en fin dag
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

21 januari 2009 09:50

Oj vad mycket roligt ! Så aktiv hundägare har jag nog aldrig varit fast jag alltid haft hund :) Mina aktiviteter består i träffarna hos Doremis Kennel under barmarkstiden (tipsrunda i skogen med hundarna och sedan fika och skvaller ute hos König och Linnea). Kram !

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

21 januari 2009 10:06

Roligt att en hobby eller vad man nu ska kalla det för. Alla hundägare verkar ha det gemytligt med sina hundvänner. Lite svårt att ha detta med kattervänner, är ju inte precis så att man dom i koppel och går ut....=))

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards