I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 31 januari 2009

Att skapa arbete

Av Yvonne - 31 januari 2009 15:39

Att skapa nytt arbete här hemma är inte svårt, vi har ständigt nya projekt på gång, vissa verkställer vi inte men några gör vi med än gång. Kanske lite för fort ibland utan att tänka oss för vad det innebär. Som jag skrivit om innan så flyttar vi runt i huset, ner med sovrummet upp med arbetsrummet. Javisst enkelt som en plätt...;-)

Nytt golv la Po in först i nya arbetsrummet. Jesses så fint det blev!!

Trappan upp till övervåningen är en vindstrappa vilket innebär att den är smal och riktigt brant. Ner därifrån skall dubbelsängen bland annat. Men det knivigaste är alla mina grejer från mitt gamla arbetsrum som skall upp bland annat ett gammalt köksbord, som jag använder när jag klipper ut mönster och mycket annat, massivt träbord med två tunga klaffar, skivorna är i ändträ, tungt..Sedan hyllorna som jag har alla mina tyger i, böcker, mönster,dator, symaskiner, kommit på att jag är lite som en hamster, sparar mycket och det mesta kommer faktiskt till användning. Så gott att ha hemma tyg och annat när en "lysande" ide kommer upp

Eftersom jag har en nacke som värker har jag i allt detta varit som en arbetsledare bara och maken har fått kämpa riktigt hårt för att  i ordning.

LOVE YOU!!!!!



 
 
gerty

gerty

31 januari 2009 17:31

Ja allting är så lätt när man sitter där och planerar och vipps så är man igång och då blir det ojdå det tänkte jag inte på, ja ja jag vet hur det är

http://prilyckans

 
Latte

Latte

31 januari 2009 18:21

Du har inte funderat på att jobba med inredning, Yvonne? Tror det skulle kunna passa dig, hihi:-) Du verkar ha ett "inredningsöga" tycker vi... Och det är så kul att få följa med på alla olika saker som ni förändrar i ert hus... Kramizar

//C&L:-)

P.S Ska du kolla på Körslaget? Vem hejar du på i så fall? D.S

http://latte

 
Ruth

Ruth

31 januari 2009 18:23

Så ni kämpar (eller rättare sagt PO :), varför inte bjuda in bärare och som belöning lite god mat, ja som en flyttfest lixom :D Glömmer aldrig den go'a räksoppan som vi åt hemma hos er med rostat bröd (tror jag att det var.) Fick receptet den gången, men suck så är det borta :( Tillbaka till början så tror jag att det blir kanonfint hemma hos er när det är klart, glöm inte fota !
Ha en mysig kväll, ett glas vin slår aldrig fel.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

31 januari 2009 18:28

Vad duktiga ni är:)
Men du/ni får ta det lugnt i trappan,den lät lite otäck!
Kramar

http://malin-1988.bloggspace.se

 
Lena

Lena

31 januari 2009 20:29

Nu finns det 2 st valpbilder på Ewas valpar!åh så söta dom är,alldeles nyfödda.
Sköt om er!
Kramiz

http://lenaochpudlarnas-blogg

 
lillis

lillis

31 januari 2009 21:36

Det ena för det andra med sig,kul att få göra om lite ta det lugnt så ni inte sliter ut er
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards