I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 4 december 2009

Förbaskad...GRRRRRR

Av Yvonne - 4 december 2009 15:55

I veckan så har äldsta sonen och hans familj haft inbrott i sin källarskrubb. Tjuvar hade varit inne och roffat åt sig saker från ca 20 skrubbar. Från sonens har dom tagit allt...nyinsköpta vinterkläder till barnen, skidor, pjäxor, golfsett,julpynt,julklappar och även tomma kartonger!!!! och mycket annat. Fasen vad dom måste ha burit och att dom har kunnat jobba ostört... Detta gör min så heligt förbannad..att folk inte kan skilja på mitt å ditt. Och heller inte kan sätta sig in i hur dom gör folk illa och förkrossade. Ta saker som man har minnen ifrån och saker som genom långt sparande kunnat köpt.

Som tur är så sparar sonhustrun alla kvitton.

 

Ge FAN i andras saker!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
 
Lena

Lena

4 december 2009 16:51

Så tråkigt och jag förstår att du är arg.Jäkla banditer!
Trevlig helg!
Kramar Lena

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

4 december 2009 16:58

Men nej så iriterande>.< och vad arg man blir! Fytusan!
Kram

http://mallan-88.blogspot.com

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

4 december 2009 17:34

Bara tanken på att okända människor har varit i ens saker gör att man känner äckel ... Fy, vad förbannad man blir på sånt. Bra att din sonhustru sparar alla kvitton men även om man får pengar på försökringen så har ändå någon tagit det som man har minnen med, som du skriver. Fy faan rent ut sagt !!!
Kram på dig och ha en go helg !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Malin snubblar förbi igen

Malin snubblar förbi igen

4 december 2009 17:34

Jag bytte blogg för att jag var så iriterad på denna reklam som envisades att synas på bloggen, och lägger inte ut 20:- i månaden för att få bort den ^^
Sen så vart jag facinerad över hur fina bloggarna kan göras på den nya bloggen!
Så jag vart fast där på blogspot :)
Kram

http://mallan-88.blogspot.com

 
Monica

Monica

4 december 2009 18:17

Fy vad tråkigt för din son och hans familj. Det är konstigt att folk inte ska få ha sina grejer ifred...bedrövligt!

Ha en trevlig helg!

http://violett.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

4 december 2009 18:57

Fy vad tråkigt för din son och hans familj,förstår inte att folk inte kan skilja på mitt och ditt och då blir man förbannad.
Önskar dig en mysig och bra helg
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Berit Elisabet med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

4 december 2009 19:12

Hoppas åtminstone att kvittona hjälper!
Väldigt trist när sånt händer. Källutrymmen är ju i allmänhet lätt åtkomliga för skurkarna, dessvärre måste man nog vara medveten om det. Men kläder... julpynt ... tomma kartonger ... pekar väl mest på nån skurk i det mycket lilla formatet - men vad hjälper väl det!!
Ynkligt är vad det är!! Riktigt, riktigt ynkligt!!!

http://www.belof.se

 
Lena

Lena

4 december 2009 20:09

Det du beskriver hände min dotter och hennes familj. Det mesta gick dock att ersätta eftersom de inte hade bott där så länge, men en julkartong där bl.a ett band hon sjungit in i en studio i USA och som hon skickat hem som julklapp till oss då hon var där som utbytesstudent saknar vi än i denna dag...
"Sikka" jävla människor det finns, jag blir alldeles varm av ilska!
Kan jag länka till dig på min blogg?
Trevlig helg!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

4 december 2009 21:01

Men usch så otäckt..
Man känner sig ju kränkt. Att folk inte kan låta andras saker vara ifred!!
Vilke tur att han är så orningsam och spar kvittona

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

5 december 2009 00:03

Jag vet hur det känns att ha inbrott i huset, vilket vi blev utsatta för ett år när vi var i Värmland en månad, allt var en enda röra när vi kom hem och många kära ägodelar var ett minne blott. Nu har vi larm i hela huset så nu känner vi oss rätt så trygga. Olusten som följde har jag burit med mig sedan den dagen.
Tycker det är så tragiskt att inte folk kan ge fasen i andras saker som man har slitit så surt för att skaffa sig.
Tycker synd om din son och hans familj !

http://www.bernamis.com

 
Ingen bild

Love

5 december 2009 15:42

Hej Yvonne!
Första gången jag hälsar på här. Läser om derttråkiga som hänt hos din son, man undrar hur dom tänker som stjäl och förstör för andra. Så jobbigt för din son med familj. Vi blev av med våran trädgårdstraktor för ett tag sedan, Hade som tur va sparat kvittot och är glad att dom inte bröt sig in.
Trevligt att läsa om dina djur, har själv haft kennel men nu är det Norska skogkatter som gäller.
Tack för titten och ha en skön 2:a Advent.
Hälsningar
Love.

 
gerty

gerty

6 december 2009 17:59

Så tråkigt med inbrott, att folk inte kan skilja på ditt och mitt

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

6 december 2009 19:22

Detta är förjävligt (ursäkta språket) men jag blir så förbannad när sånt här händer!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards