I Orrepinnabygden

Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Yvonne - 8 maj 2009 16:04

Det finns regn..och så finns det regn. Det sista har vi idag..ösregn..himmeln har öppnat sig!! Det började strax innan jag slutade på jobbet 13:00. Fick springa som en galning till bilen, inte långt, 20 m men blev ändå genomblöt. Att ha glasögon när det regnar är ingen hitt, när jag kom in i bilen såg jag nästan inget för det var stora regndroppar även på insidan av glasen. Kul när man inte har något bra att torka med..Tog  snibben nertill på blusen men kasade bara  runt det våta. Nåväl..jag tog en tur ner till stan. Fick korsa mellan jätte pölar på vägen, jag är ju livrädd för att dränka någon fotgängare. Jag gjorde mina ärenden, systemet handla gott vin tills ikväll,PO jobbar i Lund på veckorna nu, så idag skall han stanna till vid Laxfabriken i Falkenberg och köpa något mumsigt till oss. Sedan apoteket för att köpa Alvedon..inte för att jag tror att jag har huvudvärk imorgon...men ifallatt:) Ni vet röd vin kan man få hjärnmössa av trotts få glas.

När jag kom hem insåg jag att det inte var väder för skogspromenad för det började åska rejält, vid första smällen rusade hundarna till dörren och skällde som galningar, dom skulle väl skrämma bort den galningen som förde ett sådant oväsen:o)

Jag har iallafall fått gjort lite nyttigt, städat å fixat.Så nu skall jag bara ta lugnt.

Valparna har nu börjat röra på sig och leka med varandra så jag har gjort iordning deras valphage.Hedvig med barn har nu fått flytta in där.

Ulla har lärt sig nya saker...själv; öppna locket på foder tunnan (sitter hårt)

Ta av toarullen från toarullshållaren,  gå upp för vår branta trappa och gå ner igen, iallafall de flesta gånger :) Redig tjej!!

Önskar alla en mysig å go fredags kväll..det skall jag och PO ha;o)




 




Ovido - Quiz & Flashcards