I Orrepinnabygden

Alla inlägg den 28 juni 2009

Av Yvonne - 28 juni 2009 18:21

Igår åkte jag upp till Borås till för att sova över hos min son. Vi hade hade en jätte trevlig kväll med barnbarnet Olle.

Imorse ställde vi kosan till Södra Älvsborgs Kennelklubb utställning som är på en idrottsanläggning, ligger som i en gryta och är det varmt så blir det ännu hetare där. Tur vi hade med oss tältet fick lite skugga. Det roligaste idag var att "min" Padditracks No Tittle-Tattle, Dogglas, ställdes i juniorklass och slutade som andra bästa hane med CERT.GRATTIS MIKA!!!! Efter det så ställde jag min Braids Xanté även hon i juniorklass och hon blev BIM med Cert. Jisses så glada vi var ;O) Även Hjätekullas Red Bay, Ulla, skulle ju in i ringen..men det blev en lång väntan..svettigt..och ännu längre väntan. Ulla slumrade till precis när ringsekreteraren ropade vårt nummer...panik..få upp en 40-kilos sovande Ulla..först släpandes, då fick jag ju öka takten med att det bar sig inte bättre att jag fastande i ringbandet..sprang in i ringen framstupandes och precis lyckades att inte plöja näsan i gräsmattan..pust..kan säga att "ingen" missade vår entré;O)

Ulla uppförde sig exemplariskt och blev BIR-VALP!!

VILKEN DAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Padditracks No Tittle-Tattle och goa Mika

TACK Martin för en härlig helg å pössa Olle från farmor !!

Ovido - Quiz & Flashcards