I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Västkusten

Av Yvonne - 4 februari 2010 18:18

Igår skrev jag mitt inlägg tre gånger, varje gång så fick jag inte in det  så sur blev jag och la ner...

Men hoppas på turen idag  När det är vinter här på västkusten kanske vi har någon/några dagar med snö som snabbt slaskar bort. Men nu har vi fått vår del av en vit vinter, snö i över en månad och mer kom det ju för två dagar sedan  

Växthuset väntar på våren, framför dörren står en mjölkkanna som man nu knappt ser, bara lite på locket


 

Fågelbadet med hatt

 

Jag har varit i Halmstad idag och hälsat på min goa väninna. Trimmat Emil också.

På vägen hem köpte jag underbara tulpaner. Min favorit blomma.

  Hej då och ha det bäst 

Det funkade;)

 
 
lillisl

lillisl

4 februari 2010 18:46

Vackra kort du visar upp.Nog har vi fått snö allt så vi klarar oss, nu längtar jag efter våren.
Ha en skön kväll
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Kram  Ruth

Kram Ruth

4 februari 2010 19:50

Jag gav upp på bloggarna i går, om jag lyckades komma in och hade skrivit en kommentar och klickade på skicka så kunde inte sidan visas. Men vi fick en förklarning på varför när vi loggade in i dag.
Det är så fint med snö, det blir så ljust ute och rent, men ack så många snöbollar det fastnar i pälsarna på hundarna som inte går att plocka bort, utan måste smälta.
Härliga vinterbilder.
Ha en fin kväll !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Berit Elisabet med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

4 februari 2010 20:02

Har lite snöbilder i kameran, jag också. En sån vinter vi har!
Vill inte mer nu.
Beträffande bloggen - trist när tekniken strular. Den SKA FUNKA!! Det är ju det den är till för! ;)

http://www.belof.se

 
Lena

Lena

4 februari 2010 21:08

Hej Yvonne!
Ja det var driftstörningar på bloggen igår.Så irriterande att göra om inlägget.Vintern har kommit till dig ser jag på bilderna.Ja visst är det kul att studera dom små.Är allt bra med dina valpar?
Fina bilder
En skön kväll önskar jag dig vännen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

4 februari 2010 21:25

Vi har så mkt snö nu så det räcker och blir över! Vill verkligen att all denna snö ska bort nu och att våren kommer :D ! Kramar

http://mallan-88.blogspot.com

 
Monica

Monica

4 februari 2010 21:38

Nu har vi riktig vinter här i vårt avlånga land, det är som det ska vara med andra ord...hoppas på en fin vår och sommar sen när den tiden kommer.
Många klagar på snön och väntar på våren redan nu, men det är väl aldrig vår i februari, inte ens när de är snöfria vintrar så jag tycker allt att vi får finna oss i att det är snöigt och besvärligt vissa dagar.

Ha det så bra.

http://violett.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

4 februari 2010 22:44

Ja denna vintern kan vi inte klaga på, vi har jätte mycke snö

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

5 februari 2010 14:59

Yvonne: Hos mig fanns ett meddelande två dar i rad, att bloggplatsen var utsatt för attacker, men mer info har jag inte. Nu verkar allt OK i alla fall :)
Härliga vinterfoton du bjuder på. Tack för dom!
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards