I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

I stan

Av Yvonne - 8 februari 2010 17:14

Idag åkte jag ner till staden. Hade några inköp att göra till Hallands Hunden. När det var överstökat så började jag en runda i klädaffärer. Redan en hel del vår kläder var framplockade, så sugen man blir, men med denna väderlek så lockar det ändå inte att köpa något ännu. Inte så roligt att hänga in i garderoben och vänta att få sätta på sig nya kläder. Men jag fortsatte att "sliddra"   runt på hala trottoarer, hoppade över snövallar och zick-zackade mellan avspärningar för risk för ras av istappar och snö. In och ut i olka affärer. Slutade i Ginatricot och hittade tre st längre tunikor och ett par jeansleggings, 234:- Fynd eller hur!?

Eftermiddagen har gått åt till att göra domarpresenter, pilligt. Ni får se vad det blev i senare inlägg.


För några år sedan träffade jag en härlig mops på brukshundsklubben i Falkenberg, han hade ett speciellt sätt att slå en drill. Och nu hittade jag ett kort från ett bildspel jag fick per mail och denna mops gjorde exakt likadant!!!! Har ni sett vilken stil!!!  

Hihi det gäller att tala om för hela världen var man har varit  

Ha det gott!!!

 
 
Kram Ruth

Kram Ruth

8 februari 2010 18:28

Vilka kläd fynd du gjorde på Ginatricot, nu måste jag ut på nätkatalogen och kika.
Det var mig en riktig mops att "moppsa till sig" en härlig bild !
Ha en fin kväll !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

8 februari 2010 20:13

Jag har nästan bara vår och sommarkläder i min garderob. Bara massa kortärmat och tunt. Jag letar efter långärmade plagg (givetvis snygga) men dom är sällsynta nu. Konstigt nog för det är ju svinkallt ju..

VIlkan härlig stil på mopsen hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

8 februari 2010 21:34

Det var billigt....kul när man kan göra fynd ibland.
Härlig stil på den kissande hunden *ler*

Kram på dej !

http://violett.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

8 februari 2010 22:15

Nu måste JAG skriva, matte får göra det nån annan dag.
Vill bara säga att den där mopsbilden ska jag visa för Mollie! Det där är väl en kille, men jag tycker absolut att hon skulle kunna göra likadant!
Ska be hennes matte att träna henne, och sen kan jag och min matte få titta på och ha riktigt roligt... ;)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Malin

Malin

9 februari 2010 05:50

Hahaha ja det var ett annorlunda och roligt sätt att göra sitt på:) .. Kramar

http://mallan-88.blogspot.com

 
lillisl

lillisl

9 februari 2010 07:17

Vilken härlig bild på mopsen alla sätt är bra utan dom dåliga. Kul att gå och handla kläder, vilket fynd du gjort
Ha en bra dag
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

9 februari 2010 08:56

Oj ja det var billigt,härligt med fynd!du bor ju så nära Gekås så du kan väl fynda jämt du.Skulle gärna vilja åka ner igen men det är ju så lång väg.Rolig bild,fniss!
Ha en bra dag!
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

10 februari 2010 16:23

Oj vilket fynd du har gjort....du måste visa oss dina nya kläder!!!
Nu när du har köpt ny kamera oxå!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards