I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 11 februari 2010

Handlat

Av Yvonne - 11 februari 2010 15:20

Idag har vi handlat till Hallands Hunden var på Lidl i Falkenberg och två kundvagnar blev fulla. Tur att maken var med för deras kassor är ju ett problem det är ett långt band som går till kassörskan men efter det så finns inget för varorna bara en liten snutt. Så jag fick stå med kassar och plocka ner med en himla fart..rätt svettigt och jobbigt. Kassörskan log och tackade oss för vårat inköp och det var ju gulligt.

Jag kommer att ha några dagars uppehåll nu men återkommer när den stora galan är över och då får ni reda på vem som blev Hallands Vackraste hund och Hallands vackraste veteran.

------------------------------------

Vill  visa några kort från varghägnet i Kolmården. Vi hade lyckan att få vara där en dag 2006

 

 

 


HEJSVEJS

 
 
gerty

gerty

11 februari 2010 16:42

Trodde du köpt ny ras

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
margit

margit

11 februari 2010 16:53

LYCKA TILL med "HALLANDS VACKRASTE HUND!!!! " Det är klart att det är DIN HUND!!!!!
Lidl ja...kassorna...Det är ju deras "special"...ingen stans att lägga varorana tills man får ner dem i sin egen väska/kasse...utan snabbt lägga ner det i kundvagnen och SEDAN i sin kasse...
Kramen min vän!!

http://margitholm.blogg.se

 
Lena

Lena

11 februari 2010 17:12

Håller med om att en del affärskassor är fruktansvärt stressande...även om man är två.

Sedan är vargbilderna helt otroliga...ett hägn, javisst, men mäktigt i alla fall...min komplimang till dem =D

Lycka till med tävlingarna i Hallands Hunden !!!
Kram

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

11 februari 2010 17:48

Åhh vilka bilder:) Nu blir jag avis,vill också mysa med vargar:D Kramar

http://mallan-88.blogspot.com

 
lillisl

lillisl

11 februari 2010 17:53

Vilka fina kort.Hoppas att du får det trevligt och bra på den stora galan
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

11 februari 2010 18:17

Ja du, att storhandla är inte alltid lätt. När Lidl var nytt här i Karlstad, påpekade jag det olämpliga med den där lilla snutten för varorna efter kassan. Fick då till svar, att så hade Lildl i alla sina butiker och man tänkte nog ite ändra på det.

Jag skulle lyfta tillbaks varorna i korgen direkt efter att de slagits in i kassan, lägga ner dem i vagnen, betala och köra bort vagnen till den långa bänk som finns vid fönstren. Där kunde jag packa i lugn och ro sen.
Ok, men jag tyckte det var ett fånigt system. Döm om min förvåning, när jag upptäckte att Lidl i Karlstad har byggt om sina kassor, så de nu ser ut som i alla andra snabbköp!
Lycka till med tävlingen!
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

11 februari 2010 20:34

Det är svårt att storhandla på Lidl. Man måste nästan vara två om man ska klara det. Lite taskig planering av Lidl tycker jag!

Hoppas verkligen dom hittar David snart

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingegerd

Ingegerd

12 februari 2010 07:45

Har faktiskt aldrig satt min fot i en Lidl butik så jag vet inte hur det är men det låter ju inte så imponerande.

Häftigt att få klappa vargarna, det blir man lite avundsjuk på!

http://hovsing.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards