I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

Fåglar

Av Yvonne - 17 februari 2010 17:06

Vi har en massa fåglor runt våra fågelbord. Man kan sitta hur länge som helst och bara titta. Ruth har ju haft några frågor runt fågelarter och nu har jag en; är detta en Björktrast??  Färgen kommer inte riktigt till sin rätt men den är chokladbrun och under hakan fläckig

En fågel jag har väntat på är Domherren och idag dök Fru Domherre upp hoppas att hon tar med sig maken imorgon

 

Bilden blev lite diffus för jag tog den genom fönstret. Här en bild på henne ihop med en Grönsiska

 

Vissa av Grönsiskorna är mer gula på huvudet och det syns hur den lyser trotts en mycket dålig bild

   

Hackspetten gillar att mumsa på alla gobitar

 

 

Nötskrikan är en annan gäst

Jag var uppe i ottan imorse kl; 6:00, blivit lite morgon trött nu när jag alltid är hemma. Ett bokat infomöte på Arbetsförmedlingen. Jag hade både en skriven lapp som jag fått av dom + ett påminnelse SMS att tiden var 8:00-10:30. Snoppen jag blev när jag kom dit..inte en människa. Fick tag på en mycket hjälpsam städerska som letade upp en anställd på AF. Mötet skulle börja 9:00..hmm.. han noterade att jag varit där och jag behövde inte sitta där och vänta en timma. Uteblir man från ett bokat möte blir man utskriven från AF.

Klockan två nytt möte men med Trygghetsrådet. En mycket givande timma. Skall nu göra flera datakurser. Bokade också in kurser som kommer att vara nere i Halmstad.

Tjing  och ha det bäst!!!


 
 
Monica

Monica

17 februari 2010 18:27

Det var många fina foton på fåglarna du har hos dej. Jag kan inte säja om det är en björktrast......vi har mest blåmesar, talgoxar och koltrastar här vid vårt fågelbord, och så rådjuren förstås som hälsar på varje dag.

Ha det bra!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

17 februari 2010 18:38

Men oj så många olika fåglar du har hos dig. Hos mig kommer bara gråsparvar och nån fågel som är helt gul på bröstet.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

17 februari 2010 18:39

Tyvärr är jag inte fågelkunning,men himla fina foton du knäppt :) Kramar

http://mallan-88.blogspot.com

 
Lena

Lena

17 februari 2010 18:49

javisst var den söt,hihi!fina fågelbilder,fullt sjå att lära sig den nya kameran förstår jag.Det tar ett tag innan man kommer på alla knep.
Må gott
hejdå!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
lillisl

lillisl

17 februari 2010 20:34

Är väldigt dålig på fåglar så tyvärr så kan kaj inte hjälpa dig. Så många fina bilder du tagit på fåglarna
Ha det så gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena "Roshultskan"

Lena "Roshultskan"

17 februari 2010 20:53

Först vill jag bara säga att gårdagens buffé fick mig att "dregla" och jag vill även gratulera till den lyckade "Hallands Hundhelgen" !!!
Då jag ser det första första fotot för idag, som ju är lite mörkt, så associerar jag din beskrivning till en koltrasthona...men är inte säker. Sedan måste jag fråga om du är säker på att det är grönsiskor...tycker att det liknar gulsparvar ??!?!
Lycka till med dina framtida kurser...det där med datakurs skulle jag sannerligen behöva =D
Kramar!!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

17 februari 2010 21:29

Oj så mycket fina fåglar du har!

Nej detta är ingen BJÖRKTRAST för kolla här hur den ser ut........http://sv.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rktrast

Jag har nu setat o letat ute på nätet efter denna fågel du visar men fasen att jag kan hitta den!

Kom på en sak igen.....Hur är det med ULLA???

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Siv

17 februari 2010 21:40

Jag gissar också på koltrasthona på den bruna.

Så bra om du går datakurser. Tänk då kanske du kan hjälpa oss i klubben ännu mer.

Nej, viktigast är naturligtvis att du får större chans på ett bra jobb.

 
Kram Ruth

Kram Ruth

17 februari 2010 22:21

Jag tror att den översta fågeln är en Koltrast, och den du kallar Grönsiska tror jag inte är rätt, har inte det mönstret på sina vingar som min Grönsiska har på bloggen. När Domherren kommer på besök så kommer det snö sägs det och det stämmer väldigt bra. Du har många fina fåglar vid matbordet, vad ger du för något gott som lockar alla dessa intill stugknuten.
Har aldrig gått någon datakurs, men det blir säkert roligt och givande för dig. Lycka till !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Berit Elisabet med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

17 februari 2010 23:54

Mågna fåglar, till och med en hackspett.
Valparna är ju så söta att man inte vet vad man ska ta sig till!!!
Och Hallands hund hellyckad - och vilken mat sedan!
Du har haft en kanonhelg, kan jag se.

http://www.belof.se

 
Sussi

Sussi

18 februari 2010 07:52

Så tycker jag med.. Rätt åt kärringen hihi
Men kan man verkligen vara så trångsynt!!!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
margit

margit

18 februari 2010 13:26

Va många fin afåglar du har fotograferat, vännen! Trevligt att titta på. Måste va kul att kunna sitta inne i sitt fönster ...och titta o titta..
Det var dåligt att dom inte fanns där...eftersondu hade fått tiden...Dom kunde ju ha SMSat igen att dom fått förhinder...
kramen Yvonne! Ha det så gott!!

http://margitholm.blogg .se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

18 februari 2010 14:04

Vad många fina fåglar du har ... Vi har en del också. Precis som du skriver så är det rogivande att sitta och titta på dem när de äter från det som bjuds.

Vad bra att du får gå datakurser. Sånt kan man inte få för mycket av. Funderar på att köpa böcker och läsa in lite mera jag också ... Kommer ju nytt hela tiden och det är spännande.
Ha det gott min vän !!!
KRam

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards