I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

Oroligt

Av Yvonne - 10 augusti 2010 18:00

Jag är orolig över bränderna i Ryssland, har två vänner som bor i Moskva och där väller tydligen brandröken in över staden. Jag har mailat dom och hoppas på snabbt svar om hur det går för dom.

Idag har jag gjort ärende i min gamla hemstad Göteborg, en snabbvisit. Nästa gång jag skall dit, om två veckor, så kommer jag att få många timmar till att gå och ströva och få lite nostalgi. Göteborg ligger varmt om mitt hjärta men kommer nog aldrig ändå att flytta tillbaka. Det är skönt att känna pulsen ett tag och sedan fly hem till fågelkvitter och lantluft, jag har ju blivit lite av en "lantlolla"

Magsjukan har givit med sig och jag börjar känna mig rätt normal igen..  

Jag måste nog även sätta in ett kort från i lördags när även Fancy svalkade av sig. Vi lyfte i henne försiktigt för att se vad hon tyckte och det visade sig att hon riktigt gillade denna nya upplevelse. Vattnet var ju inte djup så hon traskade runt ett tag och liksom njöt :) Lilla stumpan!!!!

Ha det bäst!!!! 

 
 
Lena

Lena

10 augusti 2010 18:25

Hej! Här kommer en hälsning från en till "lantlolla". Fast från nordligare trakter. titta gärna in. Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

10 augusti 2010 19:54

Vilket mysigt kort på lilla Fancy i vattnet. Vad skönt att du är bättre nu detn är gott att höra.Läskigt med bränderna i Ryssland, hoppas att du snart hör av dina vänner
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

10 augusti 2010 21:27

Jag förstår om du är orolig för dina vänner i Ryssland, men vi får hoppas att du hör av dom fortast möjligt.
Idag har vi haft ett ljuvligt väder, skönt med lite såna dagar mellan regnskurarna.

Ha det gott!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

11 augusti 2010 11:11

Usch då.. Hoppas dina vänner hör av sig fort. Hemskt att bo där nu..

Vilken underbar bild. Kul att hon tyckte det var kul i vattnet.
Appråpå vatten ja.. Nu har våran översvämmning nästan helt sjunkit undan. Phu.. :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

11 augusti 2010 13:27

Synd inte lilla Fancy upptäckte hur skönt det var med vatten när dessa varma dagar pinade både oss och djuren som värst. En härlig bild på en söt tös. Skönt att din mage har repat sig.
Kramiz.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

11 augusti 2010 17:23

Vilken fin bild och så skönt för Fancy.Lantlolla ja det låter ju helt underbart.Inte så roligt att bo i en stad.Men att få åka till stan en stund och sen få åka hemåt till landet igen jaa så himla skönt.Så skönt att du blivit bättre i magen.
Kramis dig

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

11 augusti 2010 17:38

Jag glömde att tala om att bilderna finns på min blogg under länkar(Fina animeringar).

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards