I Orrepinnabygden

Alla inlägg den 20 april 2010

Av Yvonne - 20 april 2010 17:46

Tidig natt  den 19;e så kom Dagnys första valp och sen förmiddag kom den sista. Hela förlossningen tog åtta timmar men Dagny var inte stressad eller tog ut sig. Jag har faktiskt aldrig varit med om en så lugn valpning. Två hanar + fem tikar fick hon, men ni som följt henne hade nog gissat att det skulle bli många.

Natten till idag har också varit lugn, valparna har väckt mig några gånger men då har någon kommit lite ifrån mamma.

    Mopsen Fancy tycker att matte har för mycket med Dagny nu och pockar på uppmärksamhet. Tur att hon har husse att stoja med;) Leksaker älskar hon.

  Nu vet jag att änglar finns!! Har träffat två som vill hjälpa mig att få arbete. Berättar mer framöver.

Till mina härliga & goa bloggvänner tackar jag för era  kommentarer  På grund av att det är en massa runt mig nu så har jag inte bloggat eller  hälsat på hos er men snart är jag tillbaka ,   

Ovido - Quiz & Flashcards