I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

Bra för själen

Av Yvonne - 20 januari 2011 19:23

Att  träffa likasinnade galna tjejer är nyttigt. Man pratar mycket  i mun på varandra, man är allvarlig, man retas, man planerar och man gapskrattar  

Det är som medicin för själ och kropp.

Igår så "snottrades" det ett ord som jag tror kommer från någon av dessa vänninor med en plastring, garn och en krok så kan man sticka mycket fint   Här är Saras raggsockor.

Jag fick låna garn och ring och tjejerna visade mig hur man "snottrar" kanske även jag kan få till ett par strumpor eller varför inte ett par vantar. Här är Annas "snottermaskin" som hon har fyndat..men hon kom inte riktigt överens med den  Men efter en stund så var denna fina mössa stickad!! Thea är modell

 

Nästa träff skall vi göra tvål... vi tänker gå igenom en hel del olika expriment framöver :)

 


 
 
Ruth

Ruth

21 januari 2011 00:04

Vilken fantastisk ring med knottar på, har aldrig sett något liknande och sticka med den gick också, är impad :D
Vilken mysig träff ni har haft, lärorik och inspirerande.
Kram och god natt.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

21 januari 2011 07:30

Vilken söt och rar modell ni hade i Thea. Förstår att ni hade trevligt och kul
Ha det bäst
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

21 januari 2011 10:34

låter hur trevligt som helst och vilken söt modell, den finaste man kan tänka sig
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Malin

Malin

21 januari 2011 15:39

Men så roligt ni verkar haft det :) Ohh tvål,ser fram emot att se resultatet sen då :) Söt Thea är ! Kramar :)

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards