I Orrepinnabygden

Alla inlägg den 22 januari 2012

Sol

Av Yvonne - 22 januari 2012 14:45

Härlig dag! Snön ligger kvar och solen lyser från en klarblå himmel, underbart! Dagen blir ljusare och man får tillbaka kraft. Det skall ju vara lite kallare ett tag nu så det blir säkert en härlig ny vecka.


Jag har klippt Babsan idag igen men bara nos och tassar vågar mig inte på mera först skall Linda lära mig hur man klipper en utställningsfrisyr. Dom pudlarna jag har på jobbet klipps i vardagsfrisyr himla skillnad mot när man skall ställa ut..allt måste vara korrekt och  om jag klipper Babsan fel.....hemska tanke..

Babsans första utställning blir i Hässleholm, valputställning Nordskånska kennelklubbens i slutet på februari. Så nu måste linjerna läggas för frisyren och fortsätta mer med ringträning. 

Här är en bild på Babsans far han bor i Holland och det är så jag vill ha Babsan klippt. Second Puppy jag tycker den klippningen är snyggast

 

Hans huvud..suck så vacker

Här är Basbsans mor, vacker eller hur

Linda har en mycket fin uppfödning på Silvergrå Storpudel

Bilderna är från Calie's kennel som jag har fått tillåtelse att visa

      

Det tar ju ett tag innan Babsan har denna pälsen men idag har hon fått sin första lilla toffs  i luggen :)

Go fortsättning på söndagen!!!

  

Ovido - Quiz & Flashcards