I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2008

Asta

Av Yvonne - 13 oktober 2008 14:09

Har idag varit på Hallands Djursjukhus med Asta, det började lite smått i fredags  en konstig hosta som har ökat i helgen.

Hon röntages och det visade sig att hon har en lunginflammation, hon fick två sprutor som skall hjälpa henne snabbt, dom tog också blodprov.

På torsdag skall vi tillbaka igen för ny röntgen.

Det är tufft när hundarna blir dåliga, man lider med dom och försöker göra allt för att dom skall bli bra igen

Asta är  en dam i sin bästa ålder en mycket klok , härlig och en helt underbar hund.

Sänder ett stort tack till vet Lars Gustavsson och personalen på Hallands djursjukhus. Och för ett mycket trevligt bemötande när man kommer och är orolig.

Stort tack till  en mycket förstående chef jag har också så att jag kunde åka iväg med Asta

 
 
Ingen bild

Maysan

13 oktober 2008 21:32

Stackars Asta. Håller tummarna att sprutorna hjälper henne så hon blir bättre snabbt. Håller verkligen med dig att det är tufft när ens djur blir sjuka, dom kan ju inte direkt säga vad som är fel. Bamsekramar till er alla.

 
Ruth

Ruth

13 oktober 2008 22:32

Så ledsamt med Asta, man blir så orolig när dom är sjuka och inte kan berätta. skönt att det finns duktiga veterinärer, bara dom kunde halvera sina arvoden :-)
Det har varit många besökare här i dag, kul.
Glöm inte att påminna om utlottningen i varje nytt inlägg..
Kram och nospuss till Asta och en kryapåsighälsning, woff, woff !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

14 oktober 2008 12:22

Asta och jag tackar Maysan och Ruth för eran omtanke!!
Yvonne R

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Birgitta A

14 oktober 2008 13:01

Har ingen blogg att länka till men skriver glatt i andras. Man blir så orolig när djuren är sjuka, hoppas att Asta snart är pigg och frisk. Har hon drabbats av Kennelhosta ? Min hund en Labb fick lunginflammation som kom från denna K-hostan.

 
Ingen bild

Yvonne R

14 oktober 2008 14:15

Tack Birgitta A för att du skrivit i min blogg!! Välkommen tillbaka
Yvonne R

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards