I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2008

Konrad

Av Yvonne - 15 oktober 2008 18:25

Skall besvara några frågor om Konrad, han är en Blåpannad Amason Papegoja, 4½ år gammal. Vi har haft honom i tre år. Skrämmer mina barn med att dom kommer att ärva honom:=) En kul kille som ni säkert förstår. Pratar en hel del men låter mycket som ni kanske kommer ihåg den svenska kocken i Mupparna.

När jag är hemma är han alltid ute, sitter på sin bur eller i sitt träd. Katten Klara och Konrad trivs bra ihop, Klara är uppvuxen med honom.

När vi fick hem Konrad tyckte hundarna att det var en knepig typ, särskilt Svante men det lugnade ner sig mycket fort. Nu är Konrads bästa kompis Dagny ,vår Petit Barbancon tik på sex månader, Konrad hänger ner från buren och retar Dagny, hon har fullt upp för att försöka hoppa upp till honom men Konrad lurar henne varje gång, kul att se. Men jag låter aldrig dom vara ensamma ihop..man vet ju aldrig.

Asta hostade mycket inatt men det har lugnat sig lite under dagen, det låter som det börjar lossna, men hon är fortfarande mycket dålig. Imorgon skall vi till veterinären igen, nya röntgen bilder.

Konrad och Klara

 
 
Cina

Cina

15 oktober 2008 19:27

Mycket gullig bild på Konrad och Klara.
Hoppas lilla Asta kryar på dig!
Håller både tummar o tår för henne.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

15 oktober 2008 19:31

Tack Yvonne, nu har jag fått svar på mina frågor, det man inte vet måste man ju fråga om (eller). Härlig bild på konrad och Klara. Petit Barbancon är väl släkt med Cavalier king Charles (min ras) har för mig att jag har läst att Ruby-färgade Cavalierer korsades in för att få den djupröda färgen, kanske har jag fel ????

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne R

15 oktober 2008 20:05

Tack Cina!!:=)

Jag har en ras som kan få tre olika avkommer Petit Brabancon, Griffon Belge och Griffon Bruxelois.
Du har inte fel

 
Corina

Corina

15 oktober 2008 21:44

Jag är lite skeptisk till dessa stora fåglar...vet egentligen inte varför då jag inte träffat specellt många i mitt liv :)Men fin är han i alla fall och säkert en kulig grabb! Kram!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

15 oktober 2008 22:17

Konrad verkar vara en kul typ hoppas att Asta är bättre i morgon

http://Prilyckans

 
Malin

Malin

16 oktober 2008 00:06

Woho idag är det utlottning:D m fast inte ännu;)
kram och godnatt

http://Mallan1988

 
Malin

Malin

16 oktober 2008 00:07

Haha nu skrev jag allt lite fel, kollade helt fel på almenackan *Ler*
Men är ju så spännande så man virrar bort sig lite!

http://Mallan1988

 
Ruth

Ruth

16 oktober 2008 00:18

Hoppas och håller tummarna för Asta i dag när hon skall till Vetten, kanske hon behöver ett annat botemedel. Måste hon snart bli frisk, puss på nosen !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

16 oktober 2008 09:20

Hoppas att det går bra för Asta i dag,tänker på er.Vilken härlig bild på Konrad och Klara
Ha en bra dag
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards