I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2008

Godmorgon

Av Yvonne - 25 oktober 2008 08:43

Det ser ut som det blir en fin dag, betydligt ljusare ute än det var igår..fy sånt väder..grågrå grå. Idag är tanken att höststäda tomten.

PO har gjort iordning i stallet till hönorna så dom skall flytta in där idag så dom får det gott under vintern

Igår var det besök på Hallands djursjukhus för fjärde gången på mindre än fjorton dagar. PO var med som stöd.

Ny veterinär som kan det här med ultraljud, han undersökte Asta jätte noga men hittade inte orsaken till Astas problem. Ny röntgen, denna gången fick Asta svälja kontrastvätska för att se om matstrupen läcker men nix allt är tätt.

Nu skall vi fortsätta att ge henne den sista medicinen hon började med i tisdags.(har nu snart ett helt hundapotek hemma) I början på nästa vecka skall veterinärerna diskutera hur vi skall gå vidare. Vi lider så med Asta och känner hjälplöshet...va fasen går det inte över för?????

 


 
 
Ruth

Ruth

25 oktober 2008 09:43

En ljus och fin dag här också. Så ni har hönor det var något nytt, färska ägg varje dag, inte dumt. Så knepigt det där med Asta att dom inte hittar något fel hur dom en kollar. Har mina vilda teorier, kan det vara en hjärt eller lungmask, syns dom på röntgen, dom är ju inte röntgentäta ? Min hjärna går i spinn. Mysko är det onäkliken när dom inget hittar. Tummarna håller jag så dom vitnar för att hon skall bli frisk.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ruth igen

25 oktober 2008 10:06

Måste bara in här igen ang Asta, har spanat ute på nätet, och börjar bli mera övertygat att det är lungmask, botemedlet för det är 10 dagar med Axilur, sedan är dom friska. Ta kontakt med veterinären och lägg fram dina misstankar om inte kuren hon äter nu ger önskat effect.

 
lillis

lillis

25 oktober 2008 14:06

Hoppas att allt löser sig med lilla Asta så hon snart blir pigg och kry.
Ha en bra dag
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

25 oktober 2008 16:22

Det verkar besvärligt med lilla Asta. Man lider ju så otroligt med sjula djur som inte kan tala om hur de känner det .... Hoppas, medicinen hjälper. Jag håller verkligen alla tummar för er. klappa om din lilla Asta från mig.
Kram på dej

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

26 oktober 2008 09:11

Men så tråkigt att inte lilla Asta blir frisk o att de inte hittar något fel på henne. Håller mina tummar o tår för att hon ska friskna till!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards