I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Falskhet

Av Yvonne - 5 februari 2009 16:04

Det finns saker som kan reta upp mig så mycket till den milda grad och det är falskhet, oärlighet och när man känner sig orättvisst behandlad. Känner jag mig inte rätt behandlad tar jag tag i det genast, faktiskt för min egen skull för att jag skall må bättre annars tragglar jag det i huvudet och kan inte släppa det.

När någon ljuger en mitt upp i ansiktet  är ingen trevlig upplevelse.  Och det är också svårare att styra över. Skall man bara skita i det...eller?!

Finns ett bra ordspråk:

Ju mer jag lär känna människan, desto bättre tycker jag om min hund. Ligger faktiskt mycket i det!!

  Sedan kommer den/de bita sig själva i svansen :=))

Nä nu har jag varit tråkig..nu får jag gaska upp mig.

Ha det gott alla där ute


 
 
Lena

Lena

5 februari 2009 16:57

Jag tycker du gör rätt!ta tag i det!tråkigt med falska människor.Hoppas det blir bra.
Kram vännen!

http://lenaochpudlarnas-blogg

 
Ingen bild

Malin

5 februari 2009 18:05

Ja falska människor är det värsta som finns,och även skitsnack.
Hoppas du inte råkat ut för nått,lät lite som sÅ?!


KRamar

 
Lena

Lena

5 februari 2009 20:12

Vilken mysig blogg du har!

Ha en skön kväll!

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

5 februari 2009 20:28

Jag tycker att man ska ta upp saker på en gång och reda ut allt
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

5 februari 2009 21:03

Det är jobbit när folk är falska, ibland är det bra om man kan ta tag i det på en gång, ibland kan det va lika bra att strunta i det, hemma hade vi ett ordspråk, ju mer du rotar i skiten desto mer luktar den

http://prilyckans

 
Latte

Latte

5 februari 2009 21:21

Tycker du har helt rätt! Jobbigt med falska människor tycker jag... Tänk om alla kunde vara ärliga och tala sanning?
Kramiz

//C&L:-)

http://latte

 
Ruth

Ruth

5 februari 2009 22:46

Där är vi lika, ta tag i skitprataren om du vet vem det är, annars så stegras det hela. Mota olle i grind och titta på minen på den som har skitit ner dig när du tar upp det, sedan slänger du ner allt i toaletten och spolar. Hoppas att den som pratat skäms och biter sig i tungan en annan gång.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

6 februari 2009 15:44

Oj vad rätt du har. Visst är det hemskt att de ljuger en rakt upp i ansiktet eller förtalar en, men det brukar ju vara så att sanningen alltid segrar men det kan ta tid.

De som bär sig åt så att de förtalar människor eller är opålitliga de får så småningom sitt straff. Det intalar jag mig men sen är jag sån att jag vill också klara upp allt med en gång men det är inte alltid det går för de som bär sig illa åt vill inte rätta till det för då avslöjas de ju.

Bra inlägg hade du idag min vän !!!
Kram på dig och ha en bra helg

http://medresenarskan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards