I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 21 februari 2009

Bytt namn

Av Yvonne - 21 februari 2009 15:03

Jag har bytt namn på min blogg, ombyte förnöjer säger dom.

Att det blev i orrepinnabygden kommer ifrån när vi flyttade hit för tolv år sedan, mina arbetskamrater tyckte att vi skulle bo för långt från stan, det är 12 km..!!, och sa att nu bor ni i orrepinnabygden, långt ute i buschen:))

Igår bjöd min man mig på kräftor, lite över ett kilo mumsade vi i oss, skaldjur är vårt liv:))

Idag har vi rensat i huset..vi är ju sådana som sparar på "brahagrejor" men har nu lovat att sluta upp. I en garderob på övervåningen fanns massor av skräp, varför sparar man på udda tapetrullar..!!?? Nåväl nu är allt borta och jag kan gå in i skrubben. gott.

Vårat gamla sovrum skall bli gästrum, så där har vi fejat en del också. Imorgon åker vi till Falkenberg för att hämta dubbelsäng, två pottskåp och en köpmansbänk som jag köpt av en arbetskamrats dotter. (400:- fynd)

Min ide är att göra rummet lite gammaldags ock romantiskt. Blir nog mysigt.

Här kommer några bilder från 14/2 Hallands hunden

Gunilla berättar för alla hur kvällen kommer att se ut

Vi ser lite högtidliga ut:)

Vi blir tackade av domarna . Agneta Kappers, Ove Germundsson och Martin Johansson

Vi bytte kläder till finalen

Go lördag!!


 
 
lillis

lillis

21 februari 2009 15:48

Så gott och mumsigt med Kräftor
Ha en bra helg
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

21 februari 2009 18:31

Härligt alltid när du berättar. Fina bilder, och vad kul att du har förnyat dig med ett nytt namn:-)

KRAM!

//C&L:-)

http://latte

 
Malin

Malin

21 februari 2009 18:45

Fina bilder=)
Kul att du delade med dig av hostorian:)
Önskar er en trevlig kväll.
kramar

http://malin-88.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

21 februari 2009 19:51

Vilken fin bakgrund!ja det blir nog fint och romantiskt i det sovrummet kan jag tänka mig.Du får väl visa oss sen.
Ha det mysigt i Orrepinnabygden.

http://lenaochpudlarnas-blogg

 
Medresenärskan

Medresenärskan

22 februari 2009 00:01

Det låter gott det där med rensning. Det håller jag på med också men det går inte så fort. Mysigt med att göra gästrum med lite anikstil.
Ha det gott !!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

22 februari 2009 11:12

Så mysigt gästrum det säkert kommer att bli. Röja skulle behövas lite oftare en 12 års mellanrum, då blir det lite väl mycket ;) Det är så himla gott med kräftor även om jag föredrar krabba framför alla skaldjur.
så högtidligt det ser ut på bilderna, så stiliga och propra så, lite glamour betonat. Till och med den röda mattan på golvet, det'dô..

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

22 februari 2009 14:14

Håller med dig fullständigt, Yvonne... Vad är detta för folk som gör detta?

Kram,

//C&L som önskar dig en fin dag!

http://latte

 
Monica

Monica

22 februari 2009 15:46

Jag tyckte väl att det var ett nytt namn...visst, ombyte förnöjer!

Kram

http://violett.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards