I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

TACK

Av Yvonne - 8 mars 2009 13:20

Jag vill  TACKA alla som ringt och grattat mig på min födelsedag och TACK till alla goa hälsningar här på bloggen!!! Jag är riktigt rörd!! Ni är alla så goa!!

Riktigt "skitväder" här idag. Först snöklaffs och nu kallt äckligt regn.

Griffonerna vill inte gå ut...fy för fasen visar dom med hela kroppen..nää ner bland de goa plädarna i hundsängen och bara tryna. Ett undantag finns ju här hemma, Ulla, vadå regn..desto roligare.. eller hur?! Hon gillar ju vatten helt klart, slabbar runt på den jörpiga gräsmattan (som nu är i tjällossning)  vänder näsan mot regnet och försöker fånga vattendropparna.

Hittar en massa roliga grejer som hon med "graciösa" rörelser kastar upp i luften. När hon kommer in våt och sölig tittar de andra sex på henne som hon vore från en annan planet, drar en suck och kör näsorna ännu djupare ner i sängvärmen.





 
 
lillis

lillis

8 mars 2009 14:44

Här i stan är det oxå ett riktigt skitväder det är så tråkigt.Vad härligt med Ulla som trivs att vara ute när det regnar
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

8 mars 2009 15:03

Ja vädret är bedrövligt, samma som hos er. Cavaliererna är som dina små, snabbt ut och snabbt tillbaka i stugvärmen och det torra. Bakar frallor i dag, upptäckte att det bara var 3 kvar i frösaboxen, fick lite panik hehe, har inte köpt bröd på det senaste halvåret. Ha en fin dag trotts regn och blask !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

8 mars 2009 15:10

Jadu nu är jag trött på detta väder,vill ha sommar och sol=)
Jason är inte pigg på att gå ut,varken då det regnar eller snöar :P
Hoppas du hade en bra födelsedag.
kram

http://malin-88.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

8 mars 2009 15:53

Grattar i efterskott. Hann inte med så mycket bloggar igår. Nu skal jag försöka komma ifatt. Det tar en stund.

Det du skriver om att tiden går fort ... Vänta du, tills du kommer 10 år till ... Då går det med raket fart. Veckor och månader bara blixtrar förbi och man undrar hur man skall hinna med.
Ha det gott !!! KRam och hälsa ULLA

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Emthe og guttene

8 mars 2009 18:08

Gratulerer med overstått fødselsdag. Håper det ble en fin dag. Var ikke innom bloggen din igår. Jeg er også forkjølet, jeg har tatt influensavaksinen, men det hjelper visst ikke stort. Lå og hostet og harket i halve natt, heldigvis jobbet Bernard i natt, så det var bare Mario og Luca som lurte på hva jeg holdt på med. Her har vi masse snø og guttene elsker det så lenge det ikke blir for kaldt. Uansett så lengter jeg etter vår og varme. Håperdet står bra til med Hedvig. Tenker på dere.
Masse hilsner og klemmer

 
Lena

Lena

8 mars 2009 18:36

Grattis Grattis Yvonne!om jag kunde skulle jag göra ett fint kort till dig.Men sånt har jag inte lärt mig än på datan.Hoppas du hade en bra dag igår.Och ett riktigt skit väder har vi oxå här idag.
Grattis och en stor kram till dig!

http://lenaochpudlarnas-blogg

 
Anne o Malte

Anne o Malte

8 mars 2009 19:03

Hej igen, är det verkligen sant, är det inklusive jackan? Jag ska spara till en sådan så fort Malte blivit kvitt alla sina problem, det är ju tyvärr väldigt dyrt med alla vet.besök, trots föräkring. men tack så länge, jag återkommer med en beställning framöver.Pussa på alla vovvarna. Kram Anne o Malte

http://www.bordeauxmalte.bloggagratis.se

 
Berit Elisabet med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

8 mars 2009 19:07

Oj, har du fyllt år! Grattis så mycket i efterskott :-) Ja åren har en tendens att gå fortare och fortare. Har en bok om "tiden" som väntar på att bli läst, och nåt kapitel ska visst handla om just det, att tiden går fortare och fortare med åren.

Klart Yvonne, att du får länka till mig! Och jag länkar förstås tillbaks :-)

http://www.belof.se

 
gerty

gerty

8 mars 2009 20:19

Det låter som om det är samma stuk på Ulla som på golden, vatten pöl gå runt nej när man kan springa i den

http://prilyckans

 
Corina

Corina

8 mars 2009 20:35

Riktigt ser Ulla framför mig så som du beskriver henne :) Här är det bara trist hund just nu som löper.Wanilla är skittrist när hon löper.Kramen !

http://alltingochingenting.corina.se

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

9 mars 2009 15:27

Det var så lite så vännen... Hoppas du hade en underbar födelsedag!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam till dig!

//C&L:-)

http://latte

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards