I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 5 maj 2009

Data

Av Yvonne - 5 maj 2009 17:54

Data-strul på jobbet hela förmiddagen, de timmar jag arbetar :( Inget funkade..kunderna kunde inte trycka in sig vid ankomst terminalen. Jag kunde inte göra något jobb vid min dator, men jag hade fullt upp med att hjälpa och förklara för kunderna hur läget var.

Killarna hade det jätte jobbigt för det gick ju inte att "hämta hem" några fordon så allt tog ju längre tid. De stackarna som kom för att göra en ombesiktning och inte hade  med sig sitt protokoll från förra gången fick snällt åka hem igen...konstigt nog blev ingen irriterad eller arg..de sa Ja JA..dessa datorer..ruskade lite på huvudet och fanns sig i situationen..vi har nog alla blivit lite "luttrade" över dessa maskiner.

Jag har tagit emot anmälningar till Griffonsektionens inoff-utställning som går av stapeln den 31 maj, nu har jag lagt allt iordning, allt får kollas tusen gånger, ett himla jobb faktiskt och nu skall jag börja skriva katalogen så den kommer i tryck. Jag får hålla huvudet kallt och jobba på...

Annars inget nytt på fronten, allt lunkar på och det rätt gott.

TIDILU och har det gott där ute!!


 
 
lillis

lillis

5 maj 2009 18:41

Vad skönt med folk som kan hålla sig lugna i stället för att bli arga när något inte funkar.Hur är det med valparna?
Ha en skön kväll
ramen

http://danslillis

 
Ruth

Ruth

5 maj 2009 18:58

Fruktansvärt så beroende man är av datorer över allt. Förra året krachade datorn på läkarstationen, inga pasienter kunne tas emot, vart är vi på väg i detta IT-samhället, så sårbart ???
Kramelikram

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

5 maj 2009 20:34

Nu har jag räknat ut vart du jobbar.
Datastrul blir det på alla arbetsplatser någon gång tror jag, även på posten, men då blir kunderna fly förbaskade och skäller något fruktansvärt..på fel person dessutom som vanligt. Tänk vad skäll jag har fått genom åren när portot gick upp en 50-öring!

Ha en bra kväll!

http://violett.bloggagratis.se

 
Berit Elisabet  med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

5 maj 2009 20:49

Datastrul - när jag satte på datorn för en stund sedan upptäckte jag frustrerat att internetuppkopplingen inte fungerade.
Förbaskade Telia!!!
Svor inombords - tills jag upptäckte att jag ju glömt att plugga in telefonjacket, efter åskvädret för nån timme sen...
Så snälla Telia - förlåt... :-)

http://www.belof.se

 
Sussi

Sussi

5 maj 2009 20:56

Jag tycker det är lite läskigt hur beroend vi gjort oss av datorer. När det är datastopp så funkar ingenting!!

Ha en fin kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
MAlin

MAlin

5 maj 2009 23:27

Jobbigt med datastrul.
Hoppas dagen flöt på bra ändå!
Kram och godnatt

http://malin-88.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

6 maj 2009 07:41

Nää, varför skall man bli arg på de som jobbar när de inte kan påverka ett tekniskt fel??? Men ... alla tänker inte så. Ni hade tur som slapp dumma kommentarer för sånt gör avbrottet än mera frustrerande.
HA det gott !!! KRam

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

6 maj 2009 08:19

Ja dessa datorer,man blir ju helt frusterad när det krånglar.Du har mycket att stå i.Kan tänka mig att valparna är uppe på golvet nu,eller?
Ha en skön dag Yvonne och sköt om dig!
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

6 maj 2009 09:30

Lite otäckt att vi är så vansinnigt beroende av datorerna idag tycker jag men det är bara att gilla läget...kramis !

http://alltingochingenting.corina.se

 
Cina

Cina

6 maj 2009 09:53

Jadu när datorerna inte funkar står Världen stilla.....tänk att man har blivit så himla beroende av dessa apparater. Lite skrämmande är det allt när nu allt går genom data!
Men men det är dessa tider nu så det är bara att hänga med!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards