I Orrepinnabygden

Alla inlägg under juni 2009

Av Yvonne - 17 juni 2009 16:07

Inte mycket att skriva om så det blir några bilder;

Nytillskott i hönsgården, visst är den helt underbart ljuvlig!!!

Grunden på utbygget nästan klar

Ulla hoppas på att  kanske en vattendropp skall nå hennes tunga ;O) Ulla är nu 8 månader snart stor dam

Av Yvonne - 16 juni 2009 19:18

Idag har det varit en riktigt skön dag.

Byggmästaren har varit här och gjutit grunden till vårat utbygge, det känns riktigt pirrigt nu när allt har startat. Jag själv vilar ju, magen känns som ett sår. Men mitt upp i allt så har jag börjat lära mig att sitta i en skön stol ute och läsa en riktigt spännande bok och koppla av...(ni som följt mig vet väl vid det här laget att jag är en orolig ande som alltid har något för mig) och  upptäckt att det är så himla gott och man kan faktiskt låta saker vara.

 Så ont kan ha något riktigt gott med sig..bra va?!

Snart kanske man tar sitt första dopp, eller va tror ni?

Nu har även jag en omröstning...hihi

Tingeling, tingeling!!!


Av Yvonne - 15 juni 2009 17:54

Ingen svininfluensa men tarminfektion. Vet inte vilket som är värst...men jag har ont. Var hos doktorn idag och han sjukskrev mig denna veckan så jag kan vila upp mig. Nu är det ju så att jag kan inte mycket annat än att vila..och är tämligen trött på det nu...så färdig gnällt.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Har fått återbud på en valp i sista sekunden. Lite tråkigt men han kommer säkert få ett annat bra och mysigt hem.

Solen lyser här idag och det börjar bli riktigt gott...nu får vi hålla alla tummar på att det håller i sig tills på fredag..midsommar skall firas ute, eller hur?!

Kramar till er alla !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Yvonne - 11 juni 2009 17:27

Efter "Kasper med mattes" inlägg fick jag lite funderingar över svininfluensan...nu är jag ju inte den som går omkring och tror att jag har en massa konstiga symtom men ändå..hur mår man..hur blir man...?? Sedan fick jag fick jag lite grisfnatt..se själva..


Har jag träffat något "svin"..??

Eller några galna pigs??

Näää tror inte det..så det är nog lugnt.

Ha det gott alla..å nööööff



Av Yvonne - 11 juni 2009 13:03

Igår morse blev jag riktigt dålig, magen spökade och varje muskel och led värkte. Sov nästan hela dagen. Idag kan jag vara uppe en liten stund sedan är det vila igen. Usch å fyy.

Hoppas att det snart är över.


Av Yvonne - 9 juni 2009 18:30

Nu har renoveringen startat med vårat hus. Grävmaskin var här i lördags och grävde för grunden till utbygget. Byggmästaren har kommit med material. Det skall bli så härligt trotts allt jobb som väntar oss.

Eterniten på framsidan är borta.

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Valparna är åtta veckor idag, så fort det har gått...suck. Imorgon kommer veterinären hit och besiktigar dom. 

Lite midsommar blomster plockades idag på promenaden.

Varmt och klibbigt ute, nu kommer lite regnstänk.




Av Yvonne - 8 juni 2009 16:11

Som jag berättat om innan så har Monika och jag varit en vända i Norge. Resan gick jätte bra, en liten miss bara och det var GPS,en som lurade in oss på fel spår strax innan hotellet. Men vi hittade fram till slut utan GPS,rösten. Hotellet var jätte fint och hundarna Frasse och Ada intog hotellrummet med förtjusning. Vi gick en promenad vid vattnet och såg enorma villor och båtar.

Sedan intog vi medköpt skaldjurssallad och gott röd vin..pratade och fnissade och hade riktigt trevligt.

På lördags morgon vaknade vi innan klockan ringde, 05:50. Upp och fixade iordning oss ut en sväng med vovvarna sedan åt vi en otrolig frukost, kan säga att det var alla dess läckerheter. Mätta och goa inväntade vi mina goa valpköpare, Empte och Bernad. Dom lottsade oss till Drammen där utställningen var. Träffade  Ann och Harri (också valpköpare). Alla var vi lika förväntasfulla inför bedömningen..men tji fick vi..domaren gav släta ettor till både Petit Brabancon, Griffon Belge och Griffon Bruxellois...vi visste  faktiskt inte om vi skulle gråta eller skratta.  Så vi åkte hemåt igen lite nedstämda.

Jaja..det går fler tåg..

Monika med Frasse och Ada i Tanumshede

Där hade dom "Frasses" hamburgare

Ada bäddar


Frasse packar upp


Hmm..ny fästning..eller!?

Båthamnen




Av Yvonne - 4 juni 2009 18:05

Igen..imorgon ställer min väninna Monica och jag näsan mot Norge, utställning i Drammen på lördag. Vi kommer att åka runt halv två tiden på dagen, för vi har något som lockar. Mina goa valpköpare Empte & Bernad som bor i Oslo har tänkt på oss om övernattning och så har Emptes syster hjälpt oss med hotellrum  i Sandvika, . Thon Hotel;

Tror att vi kommer att trivas..fnizzz

TUSEN TACK för att ni är så omtänksamma!!!!

En reseberättelse kommer i nästa inlägg...och pssst håll gärna tummarna för Ada


Ovido - Quiz & Flashcards