I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Inlägg

Av Yvonne - 24 oktober 2009 16:22

 

Är tillbaka igen efter ett långt uppehåll. Kan ju inte säga precis att livet lekerRynkar på näsan..man skall väl åka på ett par rediga käftsmällar så man vet att man lever..eller..men det kanske ordnar sig.

Vad har jag då gjort det sista..hmmm..inte mycket känns det som, men några små korn finns ju ändå, min goa vännina Ulrika och jag tog en tur till Götet förra söndagen och gick på en stämpelmässa. 22 utställare var där och visade upp allt tänkbart man kan göra för att fixa egna fina kort, tavlor, brev och en herrans massa annat. Mitt i allt detta tändes min gamla "ådra" med att börja teckna och måla igen..inspirationen liksom flödade till. I måndags köpte jag nya pennor och färger och hoppas nu på att jag får till det igen.

Jag trimmar mina egna och andras hundar för fullt inför utställningar. Det gäller att alla stråna ligger braFlört.Vilda, Dagny, Ada och jag skall till Norge i slutet av november med oss tar vi härliga Monika och hennes Emil. (Får kanske förtydliga, Ada, Vilda, Dagny och Emil är hundarGlad )

Min papegoja Spader busvisslar nu känns riktigt uppmuntrande han har också börjat att "småprata" vi kan urskilja att han säger sitt namn och att han övar på en massa annat. Han kommer säkert bli en jätte duktig "pratare" Spader är ju bara barnet ännu.

Imorgon skall jag till Hallands kennelklubbs inoff och sälja lotter. Skall bli kul att träffa en massa gott folk.

HA DET GOTT ALLA som tittar in här i Orrepinnabygden!!!! PS. GLÖM INTE STÄLLA OM KLOCKAN IKVÄLL

  Kramar från migKyss



 
 
Monica

Monica

24 oktober 2009 18:24

Det låter inte så kul att du inte är tillfreds med tillvaron...hoppas att gnistan kommer igen snart.

Önskar dej en trevlig kväll!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

24 oktober 2009 18:34

Så kul att du är tillbaka har saknat dig.Livet är inte alltid en dans på rosor,hoppas att allt ordnar sig för dig.Vad kul att höra att Spader börjat på att småprata. Hoppas att du får en trevlig dag i morgon
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

24 oktober 2009 18:41

Så kul att du är tillbaka jag har saknat dig, ha det nu riktigt gott

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

24 oktober 2009 18:47

Har saknat dig här på bloggen! Tråkigt att höra att det hänt en del,hoppas det löser sig för dig!
Sänder många styrke kramar!!

http://malin-88.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

24 oktober 2009 22:23

Nattti kramen till dig!nu ska jag krypa ner i sängen och soooova,är så trött efter den här dagen.Kul att du är tillbaka.Återkommer och läser ditt inlägg i morgon.
Ha det!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Berit Elisabet  med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

24 oktober 2009 23:15

Känns fint att se dig här igen! Vet ju inte vad som hänt - men hoppas innerligt att det där "det kanske ordnar sig" ändras till "det ordnar sig säkert"!
Vore roligt att se några bilder från huset, som det ser ut nu.
Att Spader är trevlig och utvecklar sig till en sjusärdeles krabat - det är ju självklart! ;)
Ha det nu riktigt trevligt i morgon!!

http://www.belof.se

 
Sussi

Sussi

25 oktober 2009 11:24

Vad kul att ditt intresse verkar komma tillbaka! Jag önskar att jag hade kunnat teckna. Det roliga är att jag tycker det är kul men hur och än jag anstränger mig så blir det inte fint hihi

Lycka till i Norge sen. Hoppas det går riktigt bra :-)

Vi hade tur, ingen leråker eller dike hamnade vi i hihi
Vi blev lite blöta från regnet bara men det kan man ju stå ut med!!

Ha en mysig söndag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 oktober 2009 15:28

Välkommen tillbaka! Jag har saknat dig. Vad du än har haft för jobbigt under den här tiden, hoppas jag att allt är bättre nu. Lycka till med ditt återfunna intresse och med hundarna.
Kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards