I Orrepinnabygden

Alla inlägg den 12 november 2009

Av Yvonne - 12 november 2009 10:56

På skogspromenaden nu på fm kom en räv springandes han stannade upp en kort sekund och tittade på oss sedan fortsatte han vidare utan att göra någon större affär av oss. Hundarna har 0-jaktlust så dom bara snusade runt där räven stannat till.

En kort bit därefter kom den riktiga upplevelsen, cirka 50 m framför oss korsades vägen av fyra älgar, dom rörde sig nästan ljudlöst..ja ni vet hjärtat på mig gjorde en volt och fötterna fastnade i backen. Mina icke jakthundar noterade inte mycket av händelsen för deras näsor hade hittat något som  intresserade mer i ett dike.  Jag vände och beslutade mig om att ta en annan runda. Kan säga att jag slutade att gå och dagdrömma istället slog jag på syn och hörsel till det yttersta. Tur att skogen är stor och att träffa på dom igen samma dag är nog minimal.

Nu hoppas jag att dessa Skogens Konungar slipper falla för någon jägares kula.

 

(bilden är från Clipart)

Nu måste jag fixa iordning mig. Skall ner till stan och äta lunch med en vännina, skall bli jätte trevligt!!

HA DET GOTT alla som hälsar på här i Orrepinnabygden

Ovido - Quiz & Flashcards