I Orrepinnabygden

Alla inlägg den 24 november 2009

Av Yvonne - 24 november 2009 18:34

  Spader lär sig mer och mer för varje dag! Nu säger han sitt namn både med mitt tonfall och Po,s. Sedan är det en massa annat han försöker säga oss men än sä länge låter det mest som Den svenske kocken i barnprogrammet MupparnaFlört

En massa visslingar kan han och hedrar mig med att busvissla, känns bra :)

På kvällarna när jag sitter och stickar skall han vara med, kattungar har jag ju haft i garnerna men en papegoja är etter värre. Har han bestämt att stickorna är hans så är det så. Antingen skall han försöka sitta på dom eller hålla tag med näbben och då håller han....Garnet eller det som är stickat är hans också. När jag säger till honom att sluta får jag den där blicken som säger aldrig jag ger mig..punkt. Men jag har kommit på ett sätt att lura honom..eller så lurar han mig...jag ger han mutor, sånt gott som han bara inte kan motstå tex tomater eller sockerärtor. Så kan jag sticka några varv till.

 

Idag har jag varit en tur med Vilda igen och ny parning blev det. Så nu får turturduvorna vara nöjda.

Det var sol här när jag åkte men tror ni inte att regnet kom in över mig nere i Årstorp och följde mig hemåt.Inget vidare att köra i kålmörkt och strilregn.

Tack Nina och Anita för en trevlig dag och Tack Monika för att du är mitt resesällskap!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards