I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 8 april 2010

Djurliv

Av Yvonne - 8 april 2010 19:14

Nu känns det att våren är här. Djurlivet runt oss har visat  det. Jag har bara sett två par tranor här men en tidig morgon fick jag se det här  

Dom stannar nog inte så länge vid våra sjöar men det blir ett oförglömligt ögonblick när alla dessa tranor gjorde några svep över vårt hus.

Vi har en damm i trädgården och grodan har nu serenad både på dagen och kvällen. Trodde att den letade sällskap men idag såg jag en geleklump med små runda bubblor med små svarta prickar i. Jag tror fru groda väntar smått.

 

Igår så fick vi besök av en lite förvirrad älg säkert en fjolårskalv som blivit bortvisad av sin mor. Om ni tittar riktigt noga så står den mellan träden, bilden blev ju inte så jätte bra.

Våra hönor har börjat lägga ägg och det är väl verkligen ett tecken på att våren äntligen är här.

Ha det gott



 
 
Lena

Lena

9 april 2010 09:07

Hej Yvonne!
Vilket djurliv du har omkring dig.Det måste ju vara helt underbart att bo sådär.Ingen snö kvar heller som det ser ut på bilderna(fina bilder).Här har vi snö kvar men den håller på att sjunka för fullt.
Ha en trevlig helg vännen kramar Lena/

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
lillisl

lillisl

9 april 2010 11:50

Vad härligt med massa djur i ens närhet och nu går vi mot en skön tid
Önskar dig en bra och fin helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

9 april 2010 16:49

Nog är våren här alltid, igår kvittrade fåglarna så det hördes ända in i huset....tror det var hundratals fåglar som höll serenad.

Ha en mysig kväll!!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lena Roshultskan

Lena Roshultskan

9 april 2010 21:58

Hej Yvonne!
Kan förstå hur mäktigt det måste ha varit att se alla tranorna =D
Nu vaknar allt, t.o.m jag börjar se en mening i det som komma skall (syftar på min flytt).
Vårkramar!!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Berit Elisabet med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

9 april 2010 23:26

Undderbart när naturen vaknar till liv igen, och när alla fåglar kommer.
I morgon hoppas jag att åtminstone ett par sångsvanar hittat det lilla öppna vattnet på det ställe där de mellanlandade under flera veckor förra året. Såg två häromdagen, men när jag skulle fota på hemvägen var de borta!!

http://www.belof.se

 
Malin

Malin

10 april 2010 14:08

Ja underbart att man får mer och mer vårtäcken ! :) Fina bilder! KRamar

http://mallan88.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

10 april 2010 23:54

När jag ser dina bilder så förstår jag att du verkligen har fått vår. Här går det också snabbare för varje dag, + 9-11 grader med lite regn från och till då tär det snabbt på vintern.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards