I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 12 december 2008

Inget förtroende

Av Yvonne - 12 december 2008 18:15

Har idag besökt vårdcentralen, är så knepigt yr. Kände med en gång att jag inte fick förtroende för läkaren, en rätt knepig typ. Han tittade i mina öron, allt OK...så sprang han in i ett rum tvärs över korridoren..och bad mig hänga på..skrev en lapp på vad jag skulle köpa att droppa i öronen...och ha fetvadd i ..hmm..det var ju inget galet. Han sa att han trodde det var rörelseyrsel, går över på en- två veckor, men jag sa att jag har haft det i över tre veckor...vipps över till det första rummet igen..följ med här..tog blodtryck, var jätte bra, sedan fick jag blunda, stå rakt, ruska på huvudet, blunda och stå rakt. Då mummlade han något om en sjukdom som jag inte kunde ha. Så stegade han snabbt över till rum två igen, var faktiskt lite jobbigt att hänga på honom.Nu frågade han lite mer..kör du bil? Ja. Kanske inte så bra. Nähä..Och till öronklinken är det lång kö, sa han. Jaha. Känns det här förvirrande frågade han... Jaa!!??

Sedan avslutade han med att jag skall ringa honom om en vecka om det inte har gått över. Tror inte det, ville jag säga men gick därifrån mer frågande än när jag kom dit

Imorgon åker min dotter och jag till sonen i Borås. Skall måla ett motiv på en vägg för honom.

Önskar Er alla en stämningsfull Lucia.

 


 
 
Cina

Cina

12 december 2008 19:16

Ja du det var mig en konstig läkare det må jag säga! Hoppas att det går över av sig självt!

Men hallå där vännen är du en all tusen konstnär??? Kanon fin tavla.
Du är ju kanon duktig på allt!

Ha en fin helg o kör försiktigt!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

12 december 2008 21:37

Vilken knepig läkare,förstår att du inte fick något förtroende för honom.Hoppas att ni får entrevlig och bra resa till Borås, kör försiktigt
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

12 december 2008 21:55

jag förstår att du inget förtroende fick för denna läkaren, var det en färdigutbildad läkare frågar jag mej när jag läser det du skrev.

http://violett.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

12 december 2008 21:56

Men gud vilken knepig läkare,rätt flamsig av sig tycker jag nog.
Hoppas din yrsel går över snart,vet hur jobbigt och ibland otäckt det är!
Kramar

http://vingklippt

 
Gerty

Gerty

12 december 2008 22:06

Herre Gud han måste väl ha hamnat på fel ställe den mannen

http://Prilyckans

 
MissC

MissC

13 december 2008 10:33

Hej Yvonne!
Låter inte som den mest sansade läkare..!
Vill bara tala om att jag hade för ngr månader sedan något som liknar det du berättar. Min läkare sa att det var virus på balansen i örat. Jag upplevde det nästan som om jag var konstant berusad, och otroligt vimsig/snurrig. Till detta hör också att jag har extremt lågt blodtryck vilket då också förstärker det hela..
Men om det skulle vara virus på balansen du har kan det ta flera flera veckor innan det ger sig. Har hört om dom som haft problem i månader!
För mig pågick det i ca: 3 veckor.

Hoppas det ger sig!!

http://missc.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

15 december 2008 12:17

Knepiga läkare det finns....förra vintern fick jag ett virus på balansnerven efterinfluensan,det satt i flera månader. Kanske något sånt ? Nästa gång, kräv en annan läkare tycker jag. Kramen !

http://wanilla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards