I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 21 december 2008

Hos Hjärtekullas

Av Yvonne - 21 december 2008 19:26

Idag har vi varit och hälsat på Hjärtekullas kennel, Elisabeth och hennes fem tikar och nio valpar. Min man och äldsta sonen var med, gissa om dom blev lika förälskade som jag i  dessa härliga hundar. Dogde de Bordeaux är en riktigt stor hundras med ett hjärta av guld, vänliga, snälla och trygga. Lilla Ulla är en så go valp, gillar nog bäst att gosa och ge små pussar. Vi längtar så efter att hon skall flytta hem till oss, ibland kan två veckor kännas som en hel evighet.

Det regnar ute nu..men det gör inte så mycket för här inne är det mysigt, skinkan står i ugnen och en härlig god doft börjar sprida sig..en riktigt juldoft.

 JUL ULLA :)

 

 

 
 
Elisabeth

Elisabeth

21 december 2008 19:52

Åååh jag kan känna doften ända hit nästan...
Tack för idag, trevligt att möta make och son !(ja dig med förstås) OCH för dom jättefina handdukarna !! dom ska jag ha med när jag åker på utställning, det kan ju behövas torkas lite i mungipan ibland.....helst då det är godis med i leken;)
Vi hörs väl snart igen, antar att ni kommer farandes för att klämma lite på fröknen igen snart ;)) tills dess så lovar jag att stå för det :)

Kram Elisabeth

http://www.bordeauxdogue.se

 
Cina

Cina

21 december 2008 22:08

Mmmm det doftar underbart ända hit till mig i Västerås!!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

21 december 2008 23:03

Så söta bilder=) Kan tänka mig att dom vart förtjusta i dom små liven=)
kram

http://vingklippt

 
lillis

lillis

22 december 2008 07:12

Förstår att ni blivit förälskade i denna juvliga varelse.
Jag känner doften av skinkan ända hit
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

22 december 2008 16:54

Nästan så man känner doften av skinka hit, men i morgon ska vi koka vår julskinka så då kommer det attdofta jul här också.....

http://violett.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

22 december 2008 22:07

Gud så söt hon är det lilla grynet

http://Prilyckans

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards