I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Fredagen den 13;e

Av Yvonne - 13 november 2009 15:16

Denna dag skall ju vara en otursdag än så länge har det inte inträffat något knepigt...men dagen är ju inte slut ännu.

Vi har varit nere i stan en vända köpt lister, mönsterpapper och hyrt de tre sista Johan Falk filmerna, har sett de första nu i veckan och vi bara måste se alla. Jag rekomenderar att ni som inte sett filmerna, gå och hyr dom!!

Idag är tanken att jag skall börja sy min kavaj som jag skall ha på mig när jag skall ställa ut mina hundar i Norge. Mönstret är från tidningen Allt om Handarbete. Det är lite jocksigt att rita av för det är en massa mönster tryckta på samma blad, man får leta upp nr och färg, hålla tungan rätt i mun och kallkulera av. Tyget köpte jag i måndags när vi var i Malmö och hälsade på vår dotter. Är ni i Malmö och vill köpa tyger till ett bra pris kör in en sväng om Stoof & Stil.


Igår var jag ju på tjej-lunch. Vi hade jätte trevligt och tiden gick ju naturligtvis alldeles för fort. För första gången åt jag Sushi rätt gott.   Toppade sedan med olika Thai rätter. TACK Vibeke för en jätte rolig stund och för den goda LunchenSkrattande



 

Tjingeling!!!!!


 
 
lillis

lillis

13 november 2009 16:19

Alltid kul och mysigt att gå ut och äta. Vad kul att sy kläder
åt sig själv,avundas dig som klarar detta
Ha en skön kväll
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Siv

13 november 2009 16:39

Här är en till som blir avundsjuk. Tänk om man kunde sy!!
Sushi, det älskar jag. Vad kan man göra med ett paket djupfryst torsk en fredagskväll. Kanske något sushi-aktigt.
Tveksam.

 
Berit Elisabet med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

13 november 2009 16:48

Väldigt många år sedan sedan jag sydde något i klädväg. Finns ju så mycket snyggt att köpa. Men jag minns att det var skoj, God kvalitet fick man på köpet, och sömmar som höll och knappar som inte lossnade!
Kanske dags att börja igen? :)

http://www.belof.se

 
Malin

Malin

13 november 2009 17:33

Inte har det då hänt nått i oturens täcken för mig,inte ännu iaf=) .. Hoppas du får en trevlig helg.
kramar

http://malin-88.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

13 november 2009 17:38

Har skickat mitt gästlösen till bloggen i ett medelande på facebook till dig=)

http://malin-88.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

13 november 2009 17:45

Så duktig du är då som syr dina kläder,Och kul att åka till Norge och ställa,önskar dig all lycka till.Jaså dom fäller hela tiden ajaj inte så bra.Jag gillar inte hundhår.Pudeln fäller ingen päls alls.Så bra att jag fått information av dig om denna härliga ras.Och dina hundar är sååååå söta.Den där maten har jag aldrig smakat på,det ser inte gott ut i allafall.
Kram Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

13 november 2009 18:08

Ingen otur än iallafall o de e väl tur det!
Vet att det är jobbigt att rita av mönster när det är en massa andra mönster på samma ark. Men du är duktig så det klarar du allt av.
Du måste visa kavajen sedan.
Stoof & Stil har jag handlat på genom deras stor katalog!

Ha en fin helg!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

13 november 2009 18:37

Jag har sett dom första 3 Falkfilmerna.
Håller med dig, dom är bra :-)

Ha en riktigt trevlig fredagskväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

13 november 2009 19:26

Har inte sett någon av dessa filmer. Så duktig du är som fortfarande syr kläder, men kommer ihåg hur roligt det var när det begav sig. Använde många "Burda" mönster som man får rita av, har fortfarande kvar en stor rulle med mönsterpapper.
Har aldrig ätit Sushi, helt rå fisk som ligger saltat i ca.3 timmar, näääää tack det vill jag inte ha, då finns det annat som frestar mera..
Tvi, tvi, så har jag klarat mig i dag utan missöden trotts dagens datum och fredag.
Nu skall jag rasta hundarna innan TVn börjar..
Ha en trivsam kväll, hälsa gubben från oss !

http://www.bernamis.com

 
Lena

Lena

14 november 2009 11:24

Ha en mysig Lördag med man och dina fina hundar+pippin.
Kramar Lena

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

14 november 2009 16:00

Dom filmerna är bara så bra, har set alla 4, sushi är inget för mig

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anne

14 november 2009 23:37

Håller med Falk-filmerna är göör-bra!! O jag älskar sushi :)

 
Corina

Corina

15 november 2009 13:03

Överlevde den 13:e utan missöden ! Kramis !

http://corina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards