I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Måndag

Av Yvonne - 4 januari 2010 15:04

Igår kväll var internet nere. Så handikappad man blir  det är som med bilen det "ska" bara funka.

Imorse ringde jag till frissan och hade tur att få tid för klippning idag. Jag behöver en makeover   Började med håret resten vet jag inte vad jag skall göra åt 

Hemma igen så fick vi syn på två hästar som hade rymt. Eftersom dom inte ville komma till oss så fick vi försöka överlista dom. Över landsvägen gick det och ner på en småväg.   Där fick jag in dom i en kohage..hihi..lite muta med morot så gick allt lugnt och fint.Hästarna hade inga grimmor så två hundkoppel kom väl till hands. Sedan så promenerade vi tillbaks till deras stall.Så det blev lite äventyr idag och dagens goda gärning är gjord, känns bra.

..................................................

...........................

Sex stycken var med på omröstningen och ingen lämnde nyårs löfte.

God fortsättning på 2010 till alla

 
 
lillis

lillis

4 januari 2010 17:54

Håller med dig om att man blir ställd när inte internet funkar.
vilken god gärning du gjort när du tog hand om hästarna
Ha en bra kväll
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

4 januari 2010 18:23

Jaha ... du har verkligen varit på äventyr och med hästar också. Internet är ett måste annars fungerar ju ingenting ... Det ska bara finnas där utifall att man vill skriva eller surfa.
Ha det gott !!! Kram

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Berit Elisabet med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

4 januari 2010 19:31

Klart internet ska funka - känns helkonstigt och man känner sig helt ställt när det inte gör det! Tänk, så det har blivit!

Så bra att ni lyckades överlista hästarna. :)

http://www.belof.se

 
Lena "Roshultskan"

Lena "Roshultskan"

4 januari 2010 21:31

Hellu!
Det var då för väl att det var en "smarting" som du som lyckades så väl med hästarna...själv hade jag INTE varit så rådig kan jag erkänna. För att belysa det kan jag berätta att grannens biffkor levde "rövare" på vår gräsmatta för ett par år sedan...och det enda vi gjorde var att ringa ägaren...men iofs var det nog tur för han och hans son hade STORA problem innan de fick in dem i hagen igen.

Internet ja...här blir jag ofta nerkopplad men om jag bara ger mig till tåls så brukar der ordna sig...har man ADSL:et i fel jack så får man skylla sig själv *skratt*.
Ha det gott och kram på dig !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

4 januari 2010 21:46

Men så kul med en liten makeover. Det är dags för en sån för mig med nu..

Tur att ni såg hästarna och kunde fånga in dom. Jag kan tänka mig att dom som hade stallet var glad att ni kom med rymlingarna :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

4 januari 2010 22:52

Hihi busiga hästar som ville ut på äventyr:) Skönt ni fick in dom igen! .. Hoppas håret blev bra,men tror jag säkert! Kram

http://mallan-88.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards