I Orrepinnabygden

Alla inlägg under december 2008

Av Yvonne - 10 december 2008 19:18

 Har ju inte skrivit att Ulla kommer att bli Rör-bo först den 2 januari, då är hon 8 veckor. Slarvigt av mig!!!!


Av Yvonne - 10 december 2008 17:34

Tittar bara in snabbt...har fått en beställning idag,  brodyr på 10 handdukar. Och det är lite bråttom....., för vissa skall skickas iväg och vara framme till tomten kommer. 

Önskar alla en mysig kväll


Av Yvonne - 9 december 2008 21:15

Jag och Ulla

Har nu varit på Aktivitesträff, Hallands Kennelklubb, hade julkul med tipspromenad, glögg å pepperkakor. Hade jätte trevligt

Bad

Av Yvonne - 8 december 2008 19:46

Bild på vuxen Dogue de Bordeux, rasen älskar att bada.

 

Av Yvonne - 8 december 2008 18:19

Är nu förälskad och helt "betuttad" i en valp!!!

Har idag varit och hälsat på henne, en fyra veckors liten Dogue de Bordeaux. Som kommer att heta Hjärtekullas Reed Bay och kallas Ulla.

När jag kom till Elisabeth, uppfödaren möttes jag av sex tikar som bara ville kela och pössas, särskilt Barbro som la tassen om min arm och bara ville vara riktigt nära. Rasen är gigantisk men snäll, vänlig och bara helt underbar.

Vi kommer att ha Ulla på halvfoder vilket passar oss riktigt bra.

 

Av Yvonne - 7 december 2008 17:03

Hade en jätte trevlig kväll  i fredags, vad kan man mer begära..goa arbetskamrater och en himmelsk god mat på Varbergs fästning

Stannade inte så länge för skulle upp tidigt på lördagen, hjälpa Martin att få in alla möblerna i den nya lägenheten.

Har idag sytt...julgardiner och gjort färdigt tre julklappar.

 

Tack Yammie för en trevlig "leksakskväll" här är ett kort på Rubbins barn som följde med mig hem. Se under mina länkar Draghunden

Gokväll



Av Yvonne - 5 december 2008 15:15

Ikväll blir det Julfest med arbetskamraterna. Vi skall till Borggårdens restaurang, Varbergs fästning.

Skall nu börja göra mig "fin" det tar ju en stund

Tjing hörs imorgon

Av Yvonne - 4 december 2008 15:26

Dansar hundarna på bordet.

När jag kom hem från jobbet möttes jag av en massa skumgummi bitar i alladess storlekar...+ sex som alltid överlyckliga hundar. Varpå alla skumbitarna for runt ännu mer. I hela hallen och i köket.

I köket har jag en kökssoffa på den har jag ,ursäkta hade, en lång dyna i just av det söndertrasade materialet, som jag laggt ett nytt tyg runt och min dumma vela inte sytt fast. Så mina godingar har väl fått ner denna och sedan haft jätte roligt med att riva och trasa sönder dynan. 

Bara att bita ihop och hitta på något annat till soffan, vill inte få träsmak när man sitter i den.

Snart skall jag på party, kul.

 

Ovido - Quiz & Flashcards