I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 1 november 2009

1 November

Av Yvonne - 1 november 2009 17:03

 

En söndag som har gått himla fort. Har donat här hemma, hjälp en vännina att göra en blogg. Omklädseln av kökssoffa och stolar får vänta tills imorgon, kom på att jag får ha skummgummi att lägga på först så det blir mjuk för lilla stjärten.Så det får bli en sväng till stan. 

Nu har mörkret laggt sig över oss igen (här på landet blir det verkligen kålsvart) och det har börjat blåsa lite. Det varnades igår för ett oväder som är på vägin. Vi får se om prognosen stämmer


Jag har börjat att sticka små bebis kläder, det är så kul. Just nu håller jag på med en åkpåse, allt stickas i ett stycke på rundstickor. Börjar längst ner bak och avslutar längst ner på framstycket. Många maskor blir det när man är vid armarna.

HA DET BÄST alla läsareFlört

 
 
lillis

lillis

1 november 2009 18:19

Vad kul att sticka små bebis kläder,det var länge sen jag gjorde det.När ska era dotter ha sin lilla bebis?
Ha en skön kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

1 november 2009 18:54

Hej Yvonne!
Ja den här dagen har det verkligen varit mörkt.Kan tänka mig att på landet är det rätt kusligt nu.Jaså mormor har redan satt fart på stickorna.Du får visa allt gulligt som du stickat sen.Önskar du en tjej eller kille då?
Ha en skön kväll vännen
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Berit Elisabet med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

1 november 2009 20:00

Ja, mörkt är det sannerligen. November kan man sälja billigt, tycker jag!
Men jag kan tänka mig att babykläder och tanken på vem de är avsedda för kan lätta upp en hel del. När åkpåsen är klar har du mycket härligt at fortsätta med! Små trivsamma kläder. :)

http://www.belof.se

 
Malin

Malin

1 november 2009 23:17

Tycker också denna söndag gått fort, men skönt tycker jag!
Hoppas du får en bra start på veckan.
KRamar

http://malin-88.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

2 november 2009 08:54

Ser att du har börjat sticka, välkommen i gänget hehe. Det är roligt att sticka smått, och du har god tid på dig så det kan bli lite av varje att lämna över när det är dax. Visa upp här när det är klart.
Ha en fin vecka

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

2 november 2009 18:03

Oj så spännade att se en stickad åkpåse det har jag aldrig gjort. Förstår om det bli en hel massa maskor. Men låter lite invecklat!
Hoppas du får en bra vecka!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Vackra Klara

Vackra Klara

3 november 2009 00:35

Hej mitt i natta.. Kikar in o lämnar en hälsning till Spader från sytern Klara.. Dom är då som kopor.. Du ser foton på Klara i min blogg, hon är så fin.. =) Hoppas du o alla djur har det bra..

http://www.vimsigavimsa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards