I Orrepinnabygden

Direktlänk till inlägg 3 november 2009

En bot!!

Av Yvonne - 3 november 2009 18:06

I somras var en vännina och jag i Norge, Drammen, på en hundutställning. Det var massor med vägtullar och vi betalade i alla, naturligtvis annars kommer man ju inte igenom, eller hur. Men igår damp det ner ett brev från Fjellinjen AS, Oslo, med en betalningsbot på 25:-.....på något knepigt vis har vi lyckats att tråkla oss igenom en vägtull utan att betalaObestämd och utan att märka den..hur fasen vi har lyckats med detta vet vi inte?? Och klart skall jag betala min överträdelse.

Men i min stilla undran funderar jag över hur mycket det har kostat Fjellinjen att skicka detta brev till migGuld i mun??!!

Nu skall vi till Norge igen i slutet på november och får väll ha ögonen åt alla håll å kanter, så vi inte blir olagliga igen.

 

Johan kommer hit snart och då skall vi smaska på hans födelsedags-smörgåstårta, nu blev ni allt sugna,va?!

Hejrå!!!

 
 
Malin

Malin

3 november 2009 18:25

Nämen så knasigt det kan bli:) hehe! Grattis till Johan!


Kram

http://malin-88.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

3 november 2009 19:40

Så gott det låter med smörgåstårta.Gratta Johan
Ha en bra kväll
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

3 november 2009 20:42

Nädå inte alls sugen blev jag (dreglar så jag är genomblöt). Kramis !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

3 november 2009 21:13

Haha måste skratt åt denna bot, kostar säkert lika mycket att skicka!

Smörgåstårta läserjag o snålvattnet rinner till direkt...=))

Gratta Johan så mycket!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

3 november 2009 21:19

Blev väldigt sugen på den där smörgåstårtan.
Må så gott!
Kram vännen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Berit Elisabet med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

3 november 2009 21:30

Bäst att se upp nästa gång, blir dyrt för norrmännen annars att hålla på och jobba för att få in dom där kronorna., hehehe.
Förresten så blir väl din avgift för att skicka pengarna minst lika dyr som själva boten?

Smörgåstårta smarrigt!!

http://www.belof.se

 
Sussi

Sussi

4 november 2009 07:28

Det måste ju ha varit en obemannad tull..
Annars kan ni ju inte ha missat den?

Ser att din son har fyllt år.. Grattis till honom i efterskott :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

4 november 2009 09:01

Tullar hit och tullar dit, det är lätt att missa dom som är obevakade, kanske stod det konstigt på skylten, inte så enkelt när det är utrikiska. Skall man åka flyget mellan Norge och Sverige så måste man ha pass, det är inte klokt, har nog med EU att göra och Norge står ju utanför, så kloka dom är.
Ha en bra dag.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 6 april 2012 17:57


 

Av Yvonne - 11 mars 2012 13:13

Igår firade vi våra födelsedagar. Började med god mat på Laxbutiken i Falkenberg och sedan vidare till Falkenbergsrevyn. Revyn var så bra full fart hela tiden med jätte duktiga artister och det var längesedan man fick skratta så mycket :) Sedan åkte ...

Av Yvonne - 8 mars 2012 16:36

Snöat inatt kom nog ca 5 cm men det har töat bort det mesta nu. Nu skiner solen så fint och fåglarna kvittrar i kör. Idag tog jag ledigt och for ner till min frissa, håret växer som ogräs men nu är jag kortklippt igen och känner mig fräschare :)...

Av Yvonne - 4 mars 2012 12:29


Igår så fyllde min man år. Vi åkte till Borås och firade det ihop med vårt barnbarn Olle som fyllde år i veckan. Mysigt hade vi det fick jätte god Cheescake som Anna hade bakat. Fortsatte firanden hemma på kvällen med Kinamat.   Hedvig löper så n...

Av Yvonne - 29 februari 2012 17:23


Härligt väder idag trots att solen har gömt sig bakom molnen. Nu drar det in en tjocka dimma  rätt typiskt här nära havet. Sitter och väntar på  två  mycket goa vänner som snart kommer hit. Vi skall försöka oss på att göra utställningskoppel i makr...

Ovido - Quiz & Flashcards